کد خبر : 25280
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397- 37: 9

عمق بدحجابی در گیلان زیاد است/ اگر قوه قضائیه و دولت در اجرای قانون جدی باشند، شاهد این معضلات نخواهیم بود

عمق بدحجابی در گیلان زیاد است/ اگر قوه قضائیه و دولت در اجرای قانون جدی باشند، شاهد این معضلات نخواهیم بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در گذشته مردان یک حجابی را به عنوان مردانگی مراعات می‌کردند اما امروز آن را رعایت نمی‌کنند، گفت: وضعیت بد حجابی یک مسئله فراگیر کشوری است که استان‌های دیگر هم به آن مبتلا هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان با اشاره به وضعیت حجاب در استان گیلان، اظهار کرد: در وهله نخست باید استان‌های دیگر را چک کرد که آیا وضعیت حجاب آنها بهتر از گیلان است یا خیر.

مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه وضعیت پوشش در گیلان بدتر از استان‌های دیگر نیست، افزود: در استان گیلان آنچه که به صورت بحران می باشد این است که در بین بعضی از خانم‌ها و آقایان عمق بدحجابی گسترش پیدا کرده و بدحجابی عمیق تر شده است.

استاد قشر سازمان بسیج رسانه سپاه گیلان با بیان اینکه در گذشته مردان یک حجابی را به عنوان مردانگی مراعات می‌کردند اما امروز آن را رعایت نمی‌کنند، گفت: وضعیت بد حجابی یک مسئله فراگیر کشوری است که استان‌های دیگر هم به آن مبتلا هستند.

حجت‌الاسلام کریمیان با بیان اینکه اگر گیلان پایلوت مطالعه در مورد موضوعات حجاب شده به دلیل عمق بدحجابی است، تصریح کرد: آمارهای استان گیلان به نوعی نشان می دهد که خانم‌های محجبه نسبت به سال های قبل تر افزایش پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه در عین حال بدحجابی یک معضلیست که وجود دارد ولی ممکن است نوع پوشیدن‌هایی که دیده می‌شود لزوما آن چیزی که در استان گیلان است نباشد، خاطرنشان کرد: گیلان یک استان توریستی و مجاور با کشورهای یکدیگر است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این موضوع را انکار نمی‌کنیم برخی از افرادی که بومی استان هم هستند در بحث حجاب دچار سهل انگاری  و سادگی شده اند.

حجت‌الاسلام کریمیان با بیان اینکه بی حجابی پدیده ای با معلول علت های فراوان است، افزود: باید این دغدغه مورد مطالعه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس شورای انقلاب فرهنگی، اصلی ترین کسی که باید متولی وضعیت حجاب در جامعه شود، دولت و مجموعه های وابسته به آن است، گفت: متاسفانه سالهاست که ما در دولت‌های مختلف انگیزه ای برای این مسئله نداریم.

مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: دولت‌ها بعد از جنگ خود را متولی فرهنگ نمی دانند و فقط خود را متولی سازندگی، امید و جذب حداکثری می‌دانند.

حجت‌الاسلام کریمیان خاطرنشان کرد: نمی توان گفت که در این راستا امام جمعه، شورای فرهنگ عمومی، سپاه، حوزه، ستاد امر به معروف و .. مسئول نیستند اما در اجرای مباحث فرهنگی، تشکیل حکومت اسلامی برای این است که اگر بخواهد احکام الهی پیاده شود حتما باید قوه قهریه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه و الزامات دولتی باید وارد کار شود تا این معضل حل شود، اظهار کرد: اگر جدی باشند و قانون را روی زمین نگذارند شاهد این اتفاقات نیستیم.

استاد قشر سازمان بسیج رسانه سپاه گیلان با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف،نیاز به دانش افزایی است، افزود: آنچه که امروز در حوزه زیباشناختی از اهمیت بالایی برخوردار است،  بدحجابی، آرایش و تبرج یک جذابیت و مطلوبیتی دارد که امروزه افراد فراوانی به رغم اینکه حکم خدا و اسلام را در زمینه حجاب می دانند اما نسبت به زیباشناختی سوق پیدا می کنند.

حجت الاسلام کریمیان با بیان اینکه در مدلی مانند باربی شدن، حس زیباشناختی آنها را بیشتر پوشش می دهد، گفت: اگر یک خانم بداند که «باربی» مجسمه ای از یک زن بدکاره است و برخی از لباس هایی که آنها می پوشند برای شهرت زنانی با آزادی جنسی و به دور از وابستگی به خانواده در آن طرف آب است، شاید دیگر به سمت بدحجابی نرود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار