کد خبر : 42566
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جلسه غیرعلنی بررسی می‌شود

عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جلسه غیرعلنی بررسی می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد و گفت: وضعیت پرداخت یارانه‌های پنهان و عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این جلسه غیرعلنی بررسی می‌شود.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی با بیان اینکه این هفته جلسه غیرعلنی در مجلس برای بررسی وضعیت پرداخت یارانه‌های پنهان و عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برگزار می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر بین 980 هزار میلیارد تومان تا هزار و 200 میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی در کشور پرداخت می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید مشخص شود یارانه انرژی به صورت دقیق در چه بخشی هزینه می‌شود عنوان کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس که با حضور مسئولان و وزرای مربوطه برگزار خواهد شد بحث‌هایی در مورد یارانه‌های پنهان، پرداخت و حذف یارانه برخی از دهک‌های پردرآمد مختلف جامعه انجام می‌شود.

عباسی شفاف‌سازی را نیز بهترین راه مبارزه با مفاسد اداری در کشور اعلام کرد و گفت: نظارت بر عملکرد مسئولان و رفع ابهام از وضعیت دریافتی و پرداختی‌ها مطالبه مردم بوده و شفاف‌سازی بهترین راه مبارزه با مفاسد اداری، رانت‌خواری، رشوه‌خواری، زد و بند و انواع مفاسد دیگری که در کشور به وقوع می‌پیوندد است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عدم وجود ابهام را موجب کاهش تخلفات اداری و فساد در جامعه دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلان نظام که در بحث قانونگذاری ابلاغ کردند تأکیدات فراوانی به بحث شفافیت و رفع ابهام داشتند که این فرمایشات از اهمیت بالای این موضوع حکایت دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مسئولان باید با مردم صداقت داشته باشند و مردم نیز باید به صورت شفاف تمام مسائل مربوط به وی را نظارت کنند تصریح کرد: مردم به نمایندگان خود و شعارهایی که توسط وی داده شد اعتماد کرده و به او رأی دادند بنابراین از تمام اموری که به نماینده مربوط است باید اطلاع داشته باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شفاف‌سازی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای گام برداشتن در مسیر توسعه نامید و ابراز داشت: زمانی که نمایندگان شایسته توسط مردم وارد مجلس می‌شوند و در صورت اطلاع جامعه از نحوه عملکرد نماینده در نظام تقنینی، از بروز مفاسدی نظیر قانون‌شکنی و قانون‌گریزی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار