کد خبر : 26987
تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1397- 35: 18

عملکرد مجلس دهم نمره خوبی ندارد/ کوتاهی مجلسی‌ها در برابر اقدامات دولتی‌ها

عملکرد مجلس دهم نمره خوبی ندارد/ کوتاهی مجلسی‌ها در برابر اقدامات دولتی‌ها

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های که تمام دولت‌ها، مجلس‌ها و مردم را تهدید می‌کند این است که دولت با لابی‌گری اقتصادی و معنوی افراد خود را وارد خانه ملت می‌کند گفت: عملکرد مجلس دهم نمره خوبی ندارد.

به گزارش گیلانستان، ولی داداشی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در محل مراجعات مردمی نماینده مردم این شهرستان در خانه ملت گذر مرزی را یکی از مطالبات جدی مرزنشینان شهرستان آستارا دانست و اظهار کرد: این شهرستان یک شهرستان مرزی بوده و همه دولت‌مردان به آن واقف هستند.

وی غفلت و کوتاهی درخصوص پیگیری گذر مرزی را از ناحیه وزارت امور خارجه ایران دانست و تصریح کرد: در‌این‌خصوص سه نشست تخصصی با «محمدجواد ظریف» برگزار شد که در هر سه نشست، وزیر امور خارجه قول حل این موضوع را داده بودند که تاکنون نتوانسته‌اند به وعده‌های خود عمل کنند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مناسبات و ظرفیت‌های بسیار خوبی بین مردم و دولت جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد گفت: امیدوارم وجود این مناسبات و ظرفیت‌ها در برطرف شدن مشکل گذر مرزی اتباع جمهوری اسلامی ایران نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

داداشی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های که تمام دولت‌ها، مجلس‌ها و مردم را تهدید می‌کند این است که دولت با لابی‌گری اقتصادی و معنوی افراد خود را وارد خانه ملت می‌کند افزود: این نقطه‌ضعف در مجلس دهم بیش از دیگر مجلس‌ها است و نمایندگان مجلس در برابر اقدامات دولت خیلی کوتاهی می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان بابیان اینکه نمایندگان مجلس به دلیل وجود پاره‌ای از ملاحظات ازجمله حمایت دولت از برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس قبل از برگزاری انتخابات، قوه نظارتی خود را روی دولت پیاده نمی‌کنند گفت: متأسفانه افرادی به‌جای نمایندگی از مردم در حمایت از دولت وارد مجلس شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت در راستای ایفای قانون باید از مجلس تمکین کند تصریح کرد: عملکرد مجلس دهم نمره خوبی ندارد، زیرا برخی از نمایندگان مجلس به‌جای دفاع از حقوق و مطالبات مردم در برابر اقدامات نسنجیده دولت کوتاهی کرده و سنگ دولت را به سینه می‌زنند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در خانه ملت بابیان اینکه کار نمایندگی عزل و نصب مدیران دستگاه‌های اجرایی نیست و این از ادوار گذشته به یک عرف در بین نمایندگان مجلس تبدیل‌شده است گفت: کارآمدی، بومی بودن، خوش‌اخلاقی با مردم، داشتن تعهد و تخصص ازجمله ملاک‌های بنده در انتخاب مدیران است.

داداشی وظیفه کمیسیون اصل ۹۰ را رسیدگی به شکایت از طرز کار قوای سه‌گانه دانست و افزود: تخلفات فوتبالی، زمین‌خواری، رسیدگی به شکایت از طرز کار فرودگاه‌ها، شکایت از شهرداری‌ها و برخورد با مسئولینی که در رأس امور شرکت‌های تجاری هستند از جمله پرونده‌های بررسی‌شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ است.

رئیس کمیته سیاسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بیشترین شکایت ارسالی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مربوط به شهرداری‌ها است گفت: افزایش شکایت از شهرداری‌ها نشان می‌دهد که یک نارضایتی عمومی از طرز کار شهرداری‌ها در سطح کشور وجود دارد که این موضوع باید بررسی شود.

* بروکراسی‌های اداری مانع پیشرفت پروژه‌های عمرانی آستارا
نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهرستان بیان کرد: روند احداث مرکز درمان‌بستر لوندویل شهرستان آستارا دچار بروکراسی‌های اداری شده و پیش‌ازاین، تخریب ساختمان سابق مرکز بهداشت حدود ۶ ماه به طول انجامید.

وی بابیان اینکه مرکز درمان‌بستر لوندویل شهرستان آستارا با مشارکت دولت و با اعتبار بنیاد علوی در دست احداث است تصریح کرد: جهت ساخت این بیمارستان بنیاد علوی حدود پنج‌میلیارد تومان قصد سرمایه‌گذاری دارد و تجهیزات آن نیز از سوی دولت قرار است تأمین شود.

داداشی با اشاره به اینکه مردم روستاهای خان‌حیاطی و شیلات‌محله بخش لوندویل شهرستان آستارا از نعمت گاز بی‌بهره هستند افزود: هر یک‌هزار متر لوله‌گذاری حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و دراین‌خصوص پس از برگزاری جلسات ۱۰ گانه وزیر نیرو قول داده‌اند تا پایان امسال بودجه این پروژه تأمین شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در خانه ملت احداث سد لاستیکی روی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب را از بزرگ‌ترین سدهای لاستیکی استان گیلان و کشور دانست و گفت: این سد پس از بهره‌برداری با ظرفیت یک میلیون و هزار مترمکعب آب، ۷۰ درصد از مشکل آب شرب این شهرستان را برطرف می‌کند.

وی بابیان اینکه در روستاهای ویرمونی، کانرود، عنبران و دربند با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و حتی در اوج پیک مصرف به‌ویژه در فصل تابستان، آب شهر آستارا نیز با مشکل قطعی و افت فشار مواجه می‌شود افزود: جهت احداث یک سد دیگر روی رودخانه چلوند در حال پیگیری هستم./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار