کد خبر : 22840
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396- 18: 1

عملکرد گیلان در نا آرامی های اخیر عالی بود

عملکرد گیلان در نا آرامی های اخیر عالی بود

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: پلیس در نا آرامی های دی ماه گذشته، رفتار و تصمیم هایی صحیح و بموقع اتخاذ کرده است.

به گزارش گیلانستان، سردار محمد شرفی روز یکشنبه در همایش فرماندهان و رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های استان گیلان در رشت افزود: امنیت پایه و اساس هر برنامه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و بدون امنیت و زیر ساخت های امنیتی، هرگونه توسعه مختوم به شکست است.
وی تصریح کرد: اگر ملتی در نظام نوین جهانی بتواند ابزار، تجهیزات، منابع و شرایطی را مهیا کند که در هر زمانی، حمله دشمن خارجی را دفع و از تمامیت ارضی خود صیانت کند و میزان مشارکت آحاد جامعه را در امور مختلف کشور بالا ببرد، براساس شاخص های جهانی، امنیت ملی بالایی دارد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا وضعیت جمهوری اسلامی ایران را در مقایسه با کشورهای جهان، دارای وضعیتی بی نظیر دانست و گفت: جوان های ایران پیرو ارزش های اسلامی هستند و در هر شرایطی، همان جوان ها هستند که به کمک انقلاب می آیند که نمونه اخیر آن امثال شهید حججی است.
سردار شرفی با اشاره به شاخص های امنیت در کشور، نرخ آسیب های اجتماعی را یکی از این شاخص ها ذکر کرد و گفت: آسیب های اجتماعی معضلاتی هستند براساس کارکرد ناصحیح نظام اجتماعی بوجود می آیند و فقر و اعتیاد از جمله این آسیب هاست.
وی اقتدار پلیس و تعامل بین سازمان ها و دستگاه ها و استفاده بهینه از همه ظرفیت ها را از دیگر شاخص های امنیت عنوان کرد و افزود: نمی توانیم مجزا از فکر جامعه، کشور را اداره کنیم؛ پلیسی که بتواند پیش بینی بموقع داشته و بهترین تصمیم را در زمان های حساس بگیرد، از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار است.
سردار شرفی با اشاره به نا آرامی های دی ماه گذشته، رفتار پلیس در جریان این نا آرامی ها را رفتار بموقع یک نظامی که نشان از هوش بالای رفتاری است، ذکر و اضافه کرد: رفتار با منطق، ادب و احترام، موجب افزایش محبوبیت پلیس است و نخستین رویکرد ما نیز آن است که همراه با قاطعیت، امر به معروف و نهی از منکر، قانون مداری همراه با عطوفت داشته باشیم.

عملکرد گیلان در نا آرامی های اخیر عالی بود

رئیس پیشگیری ناجا در ادامه سخنانش، با ارریابی عملکرد گیلان در بخش های مختلف طی ۱۰ ماه گذشته گفت: عملکرد استان در نا آرامی های اخیر، عالی بوده و اگر واژه بالاتری از عالی هست؛ آن، به استان گیلان اختصاص دارد چراکه بسیار حرفه ای در این مقوله وارد شد.
وی افزود: جرائم در بخش های مختلف سرقت همچون سرقت مسلحانه، کیف قاپی، جرائم اقتصادی یا قمه زنی و قتل مسلحانه در استان کاهش چشمگیری یافته ضمن اینکه در کشف جرائمی همچون مشروبات الکلی، قاچاق سوخت، ماهواره، تجاوز به عنف، آتش سوزی عمدی، جیب بری و محتویات داخلی خودرو افزایش خوبی داشته است.
سردار شرفی ادامه داد: طبق ارزیابی انجام شده از سامانه ۱۹۷ که مربوط به عملکرد پلیس است؛ طی ۱۰ ماه گذشته، در گیلان شش درصد انتقادها و ۲۷ درصد شکایات کاهش یافته است.
همایش فرماندهان و رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان گیلان امروز با حضور سردار شرفی یرئیس پلیس پیشگیری ناجا در رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار