کد خبر : 5199
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1395- 22: 8

عیدی کارمندان شهرداری ۶۰۰ هزار تومان، پاداش راننده‌ی شهردار ۱۵ میلیون تومان!/ این پاداش ها به هیچ‌وجه ضابطه‌مند نیست

عیدی کارمندان شهرداری ۶۰۰ هزار تومان، پاداش راننده‌ی شهردار ۱۵ میلیون تومان!/ این پاداش ها به هیچ‌وجه ضابطه‌مند نیست

اینگونه پاداش ها برای اولین بار و فقط در امسال نبوده که به مدیران شهرداری پرداخت شده، بلکه در سالهای قبل نیز ما چنین پرداختهایی تحت عنوان پاداش داشته ایم.

به گزارش درگیلان، موضوع پاداش های میلیونی مدیران شهرداری رشت یکی از مباحثی است که این روزها دهان به دهان در افواح عمومی می چرخد و باعث واکنش های مختلفی از سوی مردم رشت و مسئولین و برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت شده است. از همین رو خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ۸دی مصاحبه ای را با همین موضوع با محمدحسین واثق کارگر نیا عضو شورای شهر رشت ترتیب داده است که در ادامه با هم می خوانیم:

جناب آقای کارگرنیا، به نظر شما آیا پاداش هایی که اخیرا در شهرداری رشت به برخی مدیران شهرداری پرداخت شده است، آیا بر اساس یک قانون بوده یا به صورت غیرقانونی پرداخت شده است؟

– چنین پاداش هایی برای اولین بار و فقط در امسال نبوده که به مدیران شهرداری پرداخت شده، بلکه در سالهای قبل نیز ما چنین پرداختهایی تحت عنوان پاداش داشته ایم که دارای یک مصوبه ای ابتدایی از شورای سوم برابر همان توضیحی که آقای شهردار داشتند وجود داشته است.

منتها با توجه به این که مقدار این پاداش ها خیلی بالا رفته باید ذکر شود که علت آن را این می دانند که چون در سالهای بعد این پاداش ها بالا نرفته و در جهت افزایش آن اقدامی صورت نگرفته و تغییری نکرده بنابراین با این محاسبات پاداش ها بالا رفته و به این اندازه ای رسیده که امروز در رسانه ها مشاهده می کنیم.

در همان زمان هم ما اعتراض کردیم که چرا افرادی که دارای جایگاه خاصی نیستند باید پاداش های میلیونی و کلان دریافت نمایند؟ متاسفانه در این لیستی که منتشر شده ما راننده ای را میبینیم که پاداش چند میلیونی (۱۵ میلیونی) دریافت کرده است درحالیکه در بخش دیگری کارمندی را داریم که از لحاظ جایگاه بالاتر است ولی پاداشی به مراتب پایین تر از آن راننده دریافت نموده است.

این چیزی که آقایان اعلام کرده اند این است که می گویند که این پاداش ها کاملا قانونی بوده ولی نظر شخصی بنده این است که اگرچه طبق قانون چنین پرداخت هایی انجام شده باشد ولی چنین پاداش هایی به این شکل؛ به هیچ وجه ضابطه مند نیست.

این قانونی که جنابعالی اشاره نمودید که پاداش ها براساس آن قانون پرداخت شده میخواستیم بدانیم که مصوبه آن در کجا می باشد؟

-ظاهرا طبق یک آیین نامه داخلی است که در داخل خود شهرداری دارد بر همان اساس چنین پاداش هایی پرداخت می شود.

به نظرتان با توجه به اینکه در بسیاری از موارد، حق و حقوق کارمندان شهرداری یا آتش نشانان زحمتکش شهرداری به تاخیر می افتد، آیا پرداخت چنین پاداش های میلیونی توجیه قانونی دارد؟

این پاداش ها قرار بود که بود که اوایل سال ۹۵ پرداخت بشود که به همین دلایل هم اعضای شورا مخالفتشان را با این کار اعلام کردند که پرداخت این پاداش ها به تعویق افتاده بود.

البته دیروز که من از مسئول مالی پیگیری کردم اعلام کردند که حقوق پرسنل شرکتی و کارگران شهرداری تا پایان خرداد به صورت کامل پرداخت شده و فقط حقوق تیر ماه آنها باقی مانده است.

البته در موضوع پاداش ها بنده معتقدم پاداش باید به کارگر و کارمندان و مدیران پرداخت شود ولی پرداخت چنین پاداش های بالایی را تایید نمی کنم.

عیدی ها که براساس همان مصوبه دولت پرداخت میشود. عیدی سال گذشته کارمندان همان ۶۵۰ هزارتومان است و کارگران هم بر اساس همان مصوبه دوبرابر حقوقشان عیدی گرفتند.

 به عنوان آخرین سوال، مبلغ ۲/۵ میلیارد تومانی که گفته می شود بابت طرح مطالعاتی برای شهر رشت به کارشناسان دانشگاه صنعتی شریف داده شده آیا صحت دارد؟ و آیا این پژوهش و تحقیقات تحت عنوان بسته یا کتابچه ای به عنوان طرح مطالعاتی جامع شهر رشت، نتیجه ای هم در برداشته است؟

هر پروژه مطالعاتی به هر شرکت یا موسسه ای برابر با با چارچوب قانون معاملاتی شهرداری بوده است. در واقع شکل کار قانونی و درست است ولی اینکه آیا نتیجه ی کار مطالعاتی همان بوده که شهرداری به دنبال آن بوده یا نه، در این باره بنده فعلا اطلاعی ندارم.

باتوجه به گزارشات متعددی که در این زمینه شده است باید بررسی بشود که نتیجه همانی بوده که برای آن این مبالغ پرداخت شده یا نه. پس این مسئله باید به صورت تخصصی بررسی شود ضمن اینکه آن بسته های مطالعاتی که آقای رسولی عضو دیگر شورای شهر مدعی وجود آن در شهرداری شده اند بنده آن را ندیده ام و از آن خبری ندارم بنابراین دقیقا نمیتوان در این باره اظهار نظر نمایم.

ما به دنبال این هستیم که قبل از انجام هر کار عمرانی در شهر ابتدا کار مطالعاتی در مورد آن پروژه انجام گیرد.

البته در ابتدای سال، هر وقت بودجه شهرداری مطرح می شود، در بودجه کدهای مربوطه لحاظ می شود که چه بخش هایی از آن در قسمت اجرا یا هزینه یا مطالعات باید اختصاص پیدا نماید . وقتی ما بودجه را تعیین می کنیم این بودجه در اختیار شهردار قرار می گیرد و شهردار هم بر اساس همان کدها و ردیف های بودجه ای که مشخص شده میتواند برنامه های خود را اجرا نماید و درواقع نیاز نیست برای تک تک این کارها شهردار از شورا اجازه بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار