کد خبر : 8555
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1395- 23: 15

غرب‌گرایی و اشرافی‌گری از آفات انقلاب اسلامی است

غرب‌گرایی و اشرافی‌گری از آفات انقلاب اسلامی است

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه غرب‌گرایی و اشرافی‌گری از آفت‌هایی است که انقلاب را تهدید می‌کند گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلابی‌گری انقلابی زیستن و فاصله گرفتن از اشرافیت است.

به گزارش گیلانستان ، سردار محمد بهروز جلایی شامگاه حسینیه  شهدای گمنام رشت اظهار داشت: اگر پرده‌ها از روی دیدگان دنیایی ما کنار رود در می‌یابیم که حقیقتاً ما چقدر گمنام هستیم و این شهدای گمنام از آشنایان و راه بلدها در مسیر افلاک هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان تصریح کرد: قریب به چند سال است که این سوال مطرح شده که آیا باید جامعه ایران اسلامی همچنان انقلابی بماند یا در یک مسیر دیگری حرکت کند؟

وی با اشاره به اینکه دشمنان این انقلاب بیکار ننشسته و در حال جریان سازی برای انقلاب هستند و برای این پرسش و این نگاه نظریه‌پردازی کرده‌اند گفت: آنها اصطلاح لاتین نرمالیزاسیون یا استانداردسازی را مطرح کردند که به این معنا است که رفتارها در یک نظام سیاسی استاندارد و قابل اندازه‌گیری باشد.

جلایی با بیان اینکه این طور در اذهان عمومی مطرح می‌کنند که گویا نظام ما استاندارد جهانی نداشته است افزود: این‌ها این گونه وانمود می‌کنند که حرکت‌ها و تصمیمات ما و راهبردهای ما دچار هرج و مرج است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان عنوان کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا به انقلابیون تذکر دادند که عده‌ای هر چه دلشان خواست انجام ندهند و هشدار دادند که بعضی‌ها که دنبال هرج و مرج هستند انقلابی نیستند.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را ۲ شاخصه اصلی انقلابی‌گری برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی یعنی انقلابی که هدفش اسلام است و از اسلام انگیزه  گرفته است.

جلایی با اشاره به اینکه قریب به یک سوم قرآن کریم بیان تاریخ است افزود: قرآن می‌گوید “تاریخ می‌گوییم تا تعقل کنید و عبرت بگیرید ای اهل بصیرت و دانایی ” یعنی آنان که از هر چیزی به سادگی عبور نمی‌کنند و از شکست‌ها و پیروزی‌ها در تاریخ درس می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان بیان کرد: خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید ” آیا مردم  پنداشتتد که تا  گفتند ایمان آوردیم رها می‌شوند و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند. به یقین کسانی را که پیش از اینان بودند آزمودیم تا خدا آنان را که راست گفته‌اند معلوم دارد و دروغگویان را معلوم دارد”.

وی با اشاره به این آیات گفت: آنهایی از مومنان راست می‌گویند که انقلابی بودنشان با انقلابی ماندنشان پیوند خورده است و تغییری نمی‌یابند.

جلایی اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی را مهم دانست و گفت: امام خمینی(ره) می‌خواست حکومت اسلامی بر مبنای احکام اسلام را پایه‌ریزی کند و بیداری در جهان اسلام رخ دهد تا انقلاب اسلامی طلیعه‌ای در جهت تحقق نهضت آن منجی غایب از نظر شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان تاکید کرد: امام خمینی(ره) با ابزار عقلانیت توحیدی کار کرد چرا که این عقلانیت پیوندی ناگسستنی با وحی و قرآن داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران شبیه معجزه بود گفت: قابل تصور نیست یک روحانی تبعید شده بدون سرباز بی‌تریبون بتواند حکومتی را با این همه ساز و برگ شکست دهد.

جلایی مهم‌ترین شاخصه در عقلانیت امام را توجه به عدالت خواند و افزود: اگر این شاخصه‌ها مورد توجه نباشد سه اتفاق در نسل‌ها رخ می‌دهد که یا راه امام گم می‌شود و یا از راه امام فاصله می‌گیریم و یا حتی راه امام را عمداً کنار می‌گذاریم که با این امور به تعبیر امام ملت سیلی محکمی می‌خورد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان خاطرنشان کرد: اگر امام و راه امام تحریف شود و نفوذ صورت بگیرد و امام آن چیزی که حقیقت وجودی‌اش بود به نوعی دیگر معرفی شود نسل چهارم که انقلاب را ندیده است راه امام را گم می‌کند.

جلایی با بیان اینکه یکی از آفت‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند اشرافی‌گری است افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلابی‌گری، انقلابی زیستن و فاصله گرفتن از اشرافیت است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان بیان کرد: یکی از اهداف والای نظام اسلامی ایجاد رفاه و امکانات برای آحاد مردم است و اگر مسئولان ما از شب تا صبح هم تلاش کنند نمی‌توانند حق این مردم را که با وجود مشکلات پای نظام ایستاده‌اند ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید ضعف‌ها و کم و کاستی‌ها را شناسایی کرد و درصدد رفع آن برآمد گفت: مسئولان باید در نماز جماعات مساجد شرکت کنند و پای درد دل مردم بنشینند آیا مساجد سنگر نیست؟

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با تاکید بر اینکه تمام درگیری ما با استکبار در این است که بیداری اسلامی در جهان رخ دهد گفت: اگر اسلام ناب محمدی در جهان فراگیر شود جایی برای عقلانیت ابزاری مستکبران نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه غرب در اختلاف با انقلاب اسلامی ایران سه گزینه هسته‌ای و موشکی و حقوق بشر را مطرح می‌کند افزود: آنها با احکام صریح قرآن و اسلام مشکل دارند و خداوند در سوره فرقان بیان می‌دارد که “بنابراین از کافران اطاعت مکن و به‌وسیله آن (قرآن) با آنان جهاد بزرگی بنما” جهاد کبیر یعنی در مقابل دشمنان کم نیاورید.

جلایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود اشرافی‌گری را مورد عتاب قرار داده‌اند گفت: ایشان فرمودند “برخی طلاب و روحانیون با اتومبیل‌های ۲۰۰ میلیونی تردد می‌کنند و این حرام است”.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان خاطرنشان کرد: قانون را اجرا کنید تا مشکلات مردم حل شود و به‌واسطه قرآن مجاهدانه قانون بنویسید و اجرا و نظارت کنید تا با پرسش از علمای اسلام قانون بانکداری اسلامی هم اصلاح شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار