کد خبر : 61795
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

فاصله زیاد گیلان برای تبدیل‌شدن به وضعیت آبی/ بدخیمی حال ۹۶ بیمار کرونایی

فاصله زیاد گیلان برای تبدیل‌شدن به وضعیت آبی/ بدخیمی حال ۹۶ بیمار کرونایی

به گفته آبتین حیدر زاده وضعیت گیلان‌ به لحاظ شیوع کرونا نارنجی بوده و برای تبدیل‌شدن‌ به حالت آبی باید تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به زیر ۲۵۰ نفر برسد.

به گزارش گیلانستان، باگذشت چیزی در حدود دو ماه از آغاز طرح محدودیت‌های هوشمند در کشور بسیاری از مناطق به حالت از حالت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد تبدیل شدند که این امر نشان‌‌دهنده نقش مؤثر فاصله‌گذاری اجتماعی در کاهش شیوع کرونا است.

علیرغم بهبود یافتن‌ شرایط کرونا در کشور و کاهش آمار مرگ‌ومیر به زیر ۱۰۰ نفر ولی کماکان وضعیت در استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان و مازندران بسیار‌شکننده بوده و حتی طبق اعلام وزارت بهداشت چند شهر مازندران در وضعیت قرمز و همچنین تعدادی از شهر‌های گیلان در حالت بسیار‌ شکننده نارنجی به‌ سر می‌برند.

در چند ماه اخیر مسؤولان وزارت بهداشت در زمان‌های گوناگون نسبت به نقش دورهمی‌های خانوادگی در ابتلا افراد به کووید ۱۹ هشدار‌های لازم را دادند، ولی کماکان در فصل زمستان و به دلیل طولانی بودن شب در برخی از مواقع دورهمی‌های خانوادگی با افزایش مواجه شده و این امر به‌طور یقین به افزایش شمار مبتلایان به کرونا کمک می‌کند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان ۵۰ درصد افراد مبتلا شده به کووید ۱۹ در چند روز گذشته در یک دور‌همی خانوادگی و یا دوستانه شرکت کرده و یکی از علل‌های ابتلا به این ویروس همین امر است.

طبق گفته‌های آبتین حیدر زاده وضعیت گیلان‌ به لحاظ شیوع کرونا نارنجی بوده و برای تبدیل‌شدن‌ به حالت آبی باید تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به زیر ۲۵۰ نفر برسد.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۹۶ بیمار کرونایی بدحال در مراکز درمانی استان بستری بوده و وضعیت کرونا در گیلان در حال کنترل است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار