کد خبر : 5354
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395- 40: 23

فاصله هیچ تا هیچ / دکتر محمد تقی یونسی

فاصله هیچ تا هیچ / دکتر محمد تقی یونسی

٢٨ رتبه زیر ١٠٠ و١۴٠ رتبه زیر ١٠٠٠(سه رقمی )نتیجه کوشش فرزندان ساعی گیلان عزیز است ،بعید می دانم هیچ ریاضی خوانده ونخوانده ایی ،این آمار را هیچ به حساب اورد .

به گزارش گیلانستان، چند روز پیش در فضای مجازی مقاله ای از جوانی خوش فکر وصاحب قلم خواندم ،نویسنده نتایج داوطلبان گیلانی در کنکور سراسری را مساوی با هیچ شمرد ! واین هیچ را ازمنظر خود با هیچ سهمیه ورزشکاران گیلانی در المپیک ریو همسان دانست .

نگارنده قصد تعریض به ان مقاله راندارم ،یکی از دوستان گرامی ام -که منصف ،صاحبنظرونویسنده ایی تواناست -اماری از تعداد پذیرفته شدگان برتر استان را برای من ارسال فرمود ،برابر با ان آمار ،٢٨ رتبه زیر ١٠٠ و١۴٠ رتبه زیر ١٠٠٠(سه رقمی )نتیجه کوشش فرزندان ساعی گیلان عزیز است ،بعید می دانم هیچ ریاضی خوانده ونخوانده ایی ،این آمار را هیچ به حساب اورد .

محمد تقی یونسی

من مفتخرم که بواسطه تحصیل فرزندانم درمدارس دخترانه :نصرت ،سمیه ،ازرم ،شاهد وفرزانگان (سمپاد )به مدت ١٧ سال به عنوان عضو انجمن أولیا ومربیان به طور مستقیم با مدارس وآموزش وپرورش در ارتباطم ودر مقام معلمی کوچک در دانشگاه تا حدی از ماراتن نفس گیر کنکور نیزمطلعم ،ازاین روی، وظیفه ام می دانم به عنوان عضوی از اعضای انجمن أولیا ومربیان دبیرستان دوره دوم فرزانگان ،این سیاه مشق را ادامه دهم .

مدرسه ی ما درکنکورسراسری ٩٣-٩٢ رتبه های زیر را کسب کرده است :
-رتبه دوم کشوری
-۵رتبه زیر ١٠٠
-٢٠رتبه زیر١٠٠٠

درکنکورسراسری ٩۴-٩٣نیز این رتبه ها از ان مدرسه ی ما شد :
– رتبه ١٠ کشوری
-۶رتبه زیر ١٠٠
-١٧ رتبه زیر ١٠٠٠

-در کنکور امسال نیز رتبه ٣٠،٢٠و٣٩ کشوری
-٣رتبه زیر ١٠٠
-١٩رتبه زیر ١٠٠٠ را بدست اورده ایم .

با خودم می پرسم :ایا این آمار واین ارقام مساوی با هیچ هستند ؟ایا دانش اموزان دلبندمان که سال ها به طور شبانه روزی کوشش کرده اند ،ایا والدین شان که خود را وقف فرزند کرده وقید مسافرت وحتی صله رحم های عرفی را زدند تا جگر گوشه ان ها در ارامش وأمنیت درس بخواند وبخواند،هیچ درو کرده اند ؟

شخصا شاهدتلاش مستمر کادر مدیریتی واداری مدرسه بوده ام -ودر این تابستان نیز هستم -سخت کوشی استادان ورابطه مادرانه وپدرانه دبیران فرهیخته مدرسه با دانش اموزان را مداوما نظاره می کنم ،ایا همه اب در هاون کوبیده ومی کوبند ؟

می دانم که دبیران عزیز مدرسه ،با دلسوزی تمام روند ازمون خارج ازمدرسه ی بچه ها-قلم چی ،گزینه دو ،سنجش و…-رانیز مورد ارزیابی وتجزیه تحلیل قرار می دهند وبعداز اسیب شناسی رهنمودهایی ارزنده را مطرح می نمایند ،ایا خدای ناکرده کارشان عبث است ؟

اعضای انجمن مدرسه ،چهاربار از مدیرکل اموزش وپرورش در خواست ملاقات کردند ،در کوتاهترین زمان ایشان پذیرای ما شد ومساعدت لازم را درباره مدرسه معمول فرمودند ،مشاور ایشان ورئیس ناحیه یک هم چنین رفتار اموزنده ایی داشتند.این بزرگ منشی ها ایا بی فایده وبی نتیجه است ؟

من براین باورم که در احرازرتبه دوم ،دهم، بیستم ،سی ام وسی وپنجم دانش اموزان افتخار افرین مدرسه واستان ،بیشترین واصلی ترین نقش را شخصا ومستقلا دارا هستند ولی حتما باید برای والدین ،دبیران دانشمند وفضای امن وارامش بخشی که ازسوی مدیر فهیم ،کادراداری مدرسه وساختار مدیریتی ناحیه وداره کل فراهم شده است ،سهمی قائل باشیم .

به عنوان رییس انجمن وبه نیابت از همه سروران ارجمندم در انجمن واولیای فرهیخته دانش اموزان عزیز ،دست مریزادی تقدیم می کنم به ان ها که طبق طبق معرفت ،مودت ،محبت ودانش را بین فرزندان مان در مدرسه وخارج از ان هدیه می کنند،چراکه تغییر ساختار فرزانگان وتغییر کمی وکیفی جذب دانش اموزان نیز از عظمت کارشان نکاست .
دکترمحمد تقی یونسی 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار