کد خبر : 70603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

فخر موسوی شاعر و نویسنده بنام گیلانی درگذشت

فخر موسوی شاعر و نویسنده بنام گیلانی درگذشت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه از درگذشت استاد میرمحمود فخر موسوی شاعر و نویسنده بنام و برجسته استان گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، کمیل شریفی گفت: این ادیب ، پژوهشگر و بازیگر گیلانی که مدتی از بیماری رنج می برد بامداد امروز سه شنبه در بیمارستان کوثر شهر آستانه چشم بر جهان فرو بست.

وی با اشاره به اینکه میر محمود ( امیر) فخرموسوی از شاعران بزرگ استان گیلان بوده ، افزود: این هنرمند در حوزه های کارگردانی تئاتر و همچنین بازیگری نیز فعالیت داشته است.

شریفی درگذشت استاد میر محمود ( امیر) فخرموسوی را به خانواده این استاد معاصر و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آستانه اشرفیه و استان گیلان تسلیت گفت.

میر محمود ( امیر) فخرموسوی اهل و ساکن آستانه اشرفیه ، متولد سال ۱۳۲۵ است.این استاد برجسته بیش از ۵۰ سال در زمینه های مختلف بازیگری تئاتر و سینما، شعر آئینی ، نوحه سرائی ، مداحی ، کارگردانی تئاتر و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت داشته است.

از این استاد برجسته چندین جلد کتاب و کاست شعر و منظومه گیلکی منتشر شده و در طول ۵۰ سال اخیر و به کارگردانی میر محمود( امیر)  فخر موسوی نمایش هایی چون جنگل خوس ، در حضور باد ، سورپریز ، خرقه ارغوانی ، شال ترس ممد، دخمه ، اویی به اجرا رسیده است.

زمان و مکان برگزاری آیین تشییع پیکر این استاد فرهیخته متعاقبا اعلام خواهد شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان مهد بزرگانی چون دکتر محمد معین  از محققان برجسته و پدیدآورندهٔ یکی از مهمترین واژه‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ فارسی معین است.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار