کد خبر : 70157
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400- 34: 18

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

فداکاری شهدای درمان باید در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود

فداکاری شهدای درمان باید در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان بیمارستان پیروز را یادآور اولین شهید کادر درمان کشور نرجس خانعلی‌زاده می‌داند و می‌گوید باید فداکاری شهدای درمان باید در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود.

به گزارش گیلانستان، دو ماه از شیوع موج جدید کرونا در کشور می‌گذرد و هر روز بر تعداد بیماران ابتلا به دلتا ویروس افزوده می‌شود اما در این بین فداکاری و ایستادگی کادر درمان در مقابل این ویروس منحوس بسیار قهرمانانه بوده است.

فرشتگان سفیدپوش کادر درمان درست به‌مانند دوران دفاع مقدس نشان دادند حتی علیرغم کارشکنی استکبار علیه جمهوری اسلامی دست از مجاهدت و تلاش برنداشته و طبق وظیفه ذاتی، دینی و شرعی خود جانانه‌ پای‌کار خود ایستادگی می‌کنند.

تمامی بیمارستان گیلان در این مدت درگیر بیماری کرونا هستند و هر روز تخت‌های این بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اختصاص پیدا می‌کند ولی باید واقعیت را پذیرفت که طولانی شدن پیک پنجمم در کنار افزایش قابل‌توجه مشکلات می‌تواند درنهایت منجر به فرسوده‌شدن این کادر درمان به‌خصوص پرستاران کشور باشد.

یکی از آن بیمارستان‌های گیلان که در دو سال گذشته که به پذیرش بیماران کرونایی اقدام می‌کند، بیمارستان پیروز لاهیجان است که در این شرایط حساس نیاز مبرم به نیروهای خدمت رسان به بیماران و همچنین امکانات درمانی داشته است.

بیمارستان پیروز لاهیجان یادآور نرجس خانعلی‌زاده اولین شهید کادر درمان در کشور است که علیرغم داشتن بیماری لحظه‌ای سنگر مبارزه با کرونا را رها نکرد، هنوز وقتی وارد بیمارستان پیروز لاهیجان می‌شویم  فقدان نرجس خانعلی‌زاده برای همکارانش تازگی دارد.

به همین منظور ظهر امروز مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان از بیمارستان پیروز لاهیجان بازدید و به درد و دل‌های کادر درمان آن گوش فرا داد.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان الله محمدی در روزهای ابتدایی کرونا گروه‌های جهادی و طلاب شهرستان لاهیجان با پیروی از عمه سادات خانم زینب کبری (س) به‌صورت جهادی و خودجوش آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان پیروز جهت رفع کاستی‌ها اعلام کرده و از تاریخ نهم اسفندماه سال ۹۸ کار خود را در این بیمارستان آغاز کردند.

وی می‌گوید عده‌ای در جامعه اعتقاد دارند کار طلاب و روحانیت فقط رفتن به نماز جمعه، خواندن خطبه و صحبت در مجالس ترحیم و خطابه است ولی طلاب لاهیجان بعد از تعطیلی نماز جمعه به علت شیوع کرونا، یک ستاد مردمی را تشکیل و به جنگ این ویروس منحوس رفتند تا به مردم نشان دهند طلاب و جامعه روحانیت در همه شرایط در کنار مردم هستند.

دو قرارگاه امام رضا(ع) در بحث درمان و سلامت و یک قرارگاه سلامت و معنویت توسط سپاه پاسداران تشکیل و در راه کنترل کرونا و کمک به کادر درمان در راستای یکدیگر حرکت کرده و باهم همسو هستند.

بیمارستان پیروز یادآور اولین شهید کادر درمان کشور نرجس خانعلی‌زاده است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان معتقد است در ایام کرونا گروه‌های جهادی، طلاب، بسیج و سپاه پاسداران اوج وفا و همدلی خود را نشان داده و این وحدت و وفاق ملی در جامعه برای کنترل کرونا تاکنون ادامه‌دار است.

محمدی می‌گوید نام بیمارستان پیروز لاهیجان یادآور مجاهدت فرشته سفیدپوش کادر درمان نرجس خانعلی‌زاده است که با وجود بیماری و داشتن همسر هیچ‌گاه از وظیفه ذاتی خود دست نکشید و وظیفه ما شنیدن درد و دل و حل مشکلات این بیمارستان است.

وی امثال نرجس خانعلی‌زاده را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و می‌گوید باید زندگی‌نامه و فداکاری‌های نرجس خانعلی‌زاده و دیگر شهدای کادر درمان نوشته و در تاریخ ثبت و ضبط شود زیرا این جان‌فشانی‌ها ثابت کرد جامعه ما به‌سلامت هم دیگر مسؤول هستند.

به گفته رئیس قرارگاه معنویت و سلامت سپاه قدس گیلان جان‌فشانی‌های کادر درمان در کشور و گیلان را با هیچ جمله‌ای نمی‌توان توصیف کرد زیرا بسیاری از آنان به‌صورت جهادی در دیگر بیمارستان‌های استان هم به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار