کد خبر : 38338
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در گیلان با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد

فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در گیلان با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بر مطابقت فرآیند بازیافت پسماندهای پتروشیمی در لوشان با ضوابط زیست‌محیطی تأکید کرد و گفت: برخی انتقاداتی که در این مورد می‌شود فراقانونی و خارج چارچوب است.

به گزارش گیلانستان قربانعلی محمدپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی انتقاداتی که در مورد فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی و خارج چارچوب است زیرا روند یادشده کاملاً تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گیلان با بیان اینکه شاید برخی از اشتغال جوانان این استان ناراضی بوده و نمی‌خواهند این موضوع در لوشان به نتیجه برسد عنوان کرد: سرمایه‌گذار بومی 16 میلیارد تومان برای این واحد بازیافت هزینه کرده و تمام مقررات زیست محیطی را هم طبق توافقات رعایت کرده است.

محمدپور استفاده مؤثر از ظرفیت‌هایی که دولت و قانون در جهت ایجاد اشتغال و کسب و کار فراهم کرده است را متذکر شد و تصریح کرد:‌ برخی انتقاداتی که به موضوع بازیافت پسماندهای پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی است زیرا کارخانه مذکور از وظایف و تکالیف خود عدول نکرده است.

وی حساسیت و نگرانی‌هایی که در بین مردم و نخبگان گیلانی در مورد انتقال و بازیافت پسماندهای پتروشیمی ایجاد شده را ناشی از ارتقاء سطح فرهنگ محیط زیستی استان خواند و گفت: با تصمیم استاندار و حضور اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در محل کارخانه لوشان نگرانی‌ها تا حد زیادی برطرف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در گذشته 3 واحد تصفیه روغن در حوزه لوشان وجود داشت عنوان کرد: 2 واحد از این کارخانجات به دلایلی تعطیل و تنها یک واحد موفق به ادامه فعالیت‌های خود شد به همین علت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت جهت احیاء یکی از این واحدها اقدام کرد.

محمدپور با اشاره به اینکه خط تولید روغن کارخانه لوشان با خط بازیافت پسماندهای پتروشیمی تعویض شده است خاطرنشان کرد:‌ اینکه در یک استانی عمل بازیافت انجام و در استان دیگر تعطیل می‌شود از نبود تکنولوژی لازم در آن منطقه برای بازیافت اصولی و علمی پسماندهای پتروشیمی حکایت دارد.

وی وجود ریسک آلودگی زیست محیطی به مراتب پایین‌تر واحد بازیافت پسماند پتروشیمی در مقایسه با واحد تصفیه روغن در لوشان را متذکر شد و گفت: تمام فعالیت‌های کارخانه بازیافت لوشان از مرحله صفر تا 100 توسط 20 دوربین مداربسته رصد می‌شود بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار