کد خبر : 81677
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مهر 1401- 50: 15

فراخوان دعوت از گروه‌های هنری سراسر کشور جهت تبیین شخصیت میرزاکوچک

فراخوان دعوت از گروه‌های هنری سراسر کشور جهت تبیین شخصیت میرزاکوچک

دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی از گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری سراسر کشور برای ارائه طرح‌ و ایده‌ تولید آثار مرتبط با تبیین شخصیت سردار جنگل دعوت کرد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، رضا ثقتی در گفت‌وگویی میرزا کوچک را شخصیتی هویت‌ساز، تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز دانست و با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی پاسداشت این روحانی شهید و بزرگداشت نهضت جنگل در آذرماه امسال، اظهار کرد: از گروه‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور دعوت می‌شود طرح و ایده‌های‌ تولید آثار مرتبط با تبیین شخصیت میرزاکوچک را به دبیرخانه کنگره ارائه کنند.

 

وی با یادآوری برگزاری اجلاسیه تهران این کنگره بزرگ با حضور شخصیت‌های برجسته ملی و محققان و تاریخ‌پژوهان در برج میلاد تهران، مشارکت فعالان فرهنگی و هنری را در هرچه باشکوه‌تر و غنی‌تر برگزاری دیگر اجلاسیه‌های این کنگره موثر دانست.

 

دبیر کنگره بین‌المللی میرزا کوچک به پیش‌بینی اجرای ۷۰ نوع فعالیت برای برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: کنگره ملی تئاتر خیابانی، کنگره ملی شعر، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب، تور میرزاشناسی، اجلاسیه‌های میرزا، همایش علمی میرزاکوچک، جایزه ادبی میرزا، ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند و ارکستر سمفونی میرزاکوچک از جمله ویژه‌برنامه‌های این کنگره است.

 

ثقتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های والای فرهنگی و هنری و همیاری هنرمندان فرهیخته سراسر کشور برای ارائه طرح و ایده‌های تولید آثار مرتبط با تبیین شخصیت میرزاکوچک را مورد تاکید قرار داد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار