کد خبر : 387
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 تیر 1394- 14: 13

فرار رو به جلوی آقای خاص گیلان برای رد صلاحیت نشدن!

فرار رو به جلوی آقای خاص گیلان برای رد صلاحیت نشدن!

آیا علت نوشتن این نامه پاسخ به نقد اشجری از صحبتهای اخیرش می باشد و یا مربوط به “ترس از رد صلاحیت” بخاطر اظهار نظرهای مختلف وی در زمینه های گوناگون است؟!

اختصاصی در گیلان / روز گذشته شاهد انتشار نامه ای یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات دور آینده مجلس شورای اسلامی بودیم که در آن اتهامات متفاوتی را به مسئول نظارت بر انتخابات استان وارد نمود. در حالیکه با نزدیکتر شدن به انتخابات آتی مجلس حجم اینگونه رفتارها افزایش خواهد داشت تحلیل این اقدام می تواند گره گشا و رمزگشای اقدامات آتی از این دست در استان باشد.
با نگاهی به کلیت محتوای نامه این سوال در ذهن متبادر می شود که آیا علت نوشتن این نامه پاسخ به نقد حجت الاسلام و المسلمین اشجری از صحبتهای اخیرش می باشد و یا مربوط به “ترس از رد صلاحیت” بخاطر اظهار نظرهای مختلف وی در زمینه های گوناگون است؟!
در چندین جای این نامه تلاش شده با یک عملیات روانی به مردم القا شود دلیل احتمالی رد صلاحیتش در انتخابات آینده مخالفت و مشکلات فردی با شخص رییس شورای نظارت بر انتخابات استان است نه عملکرد و اظهار نظرهای مختلف و از این طریق با مهندسی افکار عمومی به زعم خود هزینه رد صلاحیتش را بالا برده و برای شورای نگهبان هزینه تراشی نماید.
وارد نمودن اتهامات مختلف و همچنین تهدید به افشای جعبه سیاه! را نیز می توان تلاش برای تضعیف جایگاه اشجری در سمت رییس هیئت نظارت بر انتخابات، و در راستای القای دشمنی شخصی اشجری با خود تحلیل نمود.
در طراحی ابن نامه دو هدف نشانه گیری شده است اول اینکه در صورت پاسخ ندادن اشجری به این ادعاها افکار عمومی آنها را درست و صحیح خواهند پنداشت و در صورت پاسخ دادن به این ادعاها این فرد پاسخ اشجری به نامه اش و حتی شکایت احتمالی از ادعاهایی که یقیناً بار حقوقی زیادی دارد را دلیلی بر غرض شخصی اشجری با خود تبلیغ نموده و تلاش خواهد نمود با رایزنی و فشار به دفتر مرکزی شورای نگهبان ، دفتر استان را تضعیف نماید.
در جای دیگر نامه برای استفاده از وجهه معنوی نماینده محترم ولی فقیه و یارگیری و سنگین نمودن کفه خود ، برخی اختلاف نظرهای اشجری با نماینده محترم ولی فقیه در استان و بحث رد صلاحیت یکی از منسوبین ایشان مطرح می شود.
لذا به نظر می رسد واکنش با این نوع اقدامات از سوی مسئولین نظارت بر انتخابات مستلزم دقت ، صبر و هوشیاری فراوان است. البته این نوع القای شبهه و عملیات روانی موضوع جدیدی نیست و تجربه آن را در فتنه ۸۸ هم میتوان مشاهده کرد. در آن سال نیز یکی از ادعاهای افراد مدعی تقلب، طرفداری شورای نگهبان از یک جریان خاص و دشمنی با کاندیداهای خود بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ایثارگرآشنا جمعه , ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

ازشورای نگهبان اتظارداریم پاروی خون شهدا نگذارندوفریب ظاهر اشخاص رانخورندکسانیکه درپیروزی انقلاب سربار نظام بوده اندوازحامیان وطرفداران فتنه گران سال۸۸بوده اندواعتقاد عملی به قانون اساسی نداشته وبرای تبرئه خودشانرابه ولایت وصل کرده اندوبه اموال عمومی وبیت المال تجاوز نموده اندو باپولی که ازاین راه بدست آمده میخواهندکسب رای نمایند ودرنهایت تاکنون شورای نگهبان استان گیلان اگرجدیت بخرج نداده
مدیون خونشهداوجانبازان هستندواگرتکرار شودخون مادامنگیر خواهد بود(ترحم برپلنگ تیز دندان –ستمکاری بود برگوسفندان)

رفتن به نوار ابزار