کد خبر : 16244
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396- 36: 18

فردای قیامت درباره ولایت‌پذیری‌مان سؤال می‌پرسند/ برای احیای دین باید اهتمام ورزیم

فردای قیامت درباره ولایت‌پذیری‌مان سؤال می‌پرسند/ برای احیای دین باید اهتمام ورزیم

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه برای احیای دین باید اهتمام ورزیم گفت: تبلیغ اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت از وظایف اعتقادی ماست.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد  پروایی ظهر امروز در همایش بزرگداشت امام زادگان استان گیلان در آستان مقدس آقا سید ذوالکفل فشتم کوچصفهان با گرامیداشت دهه کرامت  اظهار کرد: ارادت به خاندان عصمت و طهارت در خون و وجود همه  ایرانیان مخصوصاً مردم گیلان که ولایتمداری را در تاریخ ثابت کرده‌اند غیرقابل‌اغماض است.

پروایی بابیان اینکه امام زادگان و بقاع متبرکه مؤمن و مرجعی برای مردم استان بوده و خواهند بود گفت: وجود امام زادگان از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب گیلان و حتی در مناطق صعب‌العبور، نشانه میزان ارادت و محبت مردم گیلان نسبت به این بزرگواران است

  نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با اذعان به اینکه استان گیلان نسبت به سایر استان‌ها پذیرای تعداد بیشتری از امام زادگان بوده است گفت:  استان گیلان مؤمن  و پیرو اهل‌بیت بودند و به همین دلیل با اشتیاق از فرزندان معصومین میزبانی می‌کردند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان  بابیان اینکه تبلیغ اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت  از وظایف اعتقادی ماست اظهار کرد:  تبلیغ دین یک مسئولیت بزرگ بر دوش ما است که باید برای احیای دین بر آن اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل  بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خاطرنشان کرد:  ما باید با حلاجی و تلاش برای  تبلیغ دین  در جوار این امامان  اهتمام داشته باشیم که این مسئولیت بزرگ فرهنگی بر گردن ماست که موظف به انجام آن هستیم.

پروایی با اذعان بر اینکه در دنیا بزرگ‌ترین مبارزه، مبارزه با دین به‌ویژه اسلام است خاطرنشان کرد: می‌بینید که امروزه  با یهودیت نه با مسیحیت و حتی نه به اسلامی که از عربستان صادر می‌شود هیچ‌گونه مبارزه صورت نمی‌گیرد اما  با فرهنگ و دینی مبارزه می‌شود که ریشه در خون سیدالشهدا دارد، زیرا از آن می‌ترسند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه فردای قیامت از ولایت ما سؤال می‌پرسند اظهار کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم که  امام زادگان را در جوار ما قرارداد تا دین، ولایت و امام خود را بشناسیم.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی خود باید کاری کنیم تا این ملجأ شریف تبدیل به قطب فرهنگی منشأ شعایر الهی شوند افزود: همه خدام بقاع متبرکه یک مبلغ دینی هستید، همه باید این‌قدر حساس رفتار کنیم تا  با  جذب به ما مجذوب  امامزادگان شوند

پروایی بیان کرد: احتیاط و حساسیت ویژه برای کسانی که تازه می‌خواهند به این بقاع متبرکه بیایند حائز اهمیت است زیرا  ما با عملکرد خود می‌توانیم کسانی را جذب یا خدای‌نکرده از امامزاده دور کنیم لذا باید مانند منش امامزادگان که میهمان‌نواز و مهربان بودند ما نیز چنین باشیم.

وی با تأکید براینکه توجه به نمازهای یومیه و استفاده از مبلغین  به اقتضای خود آن منطقه بسیار مهم و تأثیر گزار خواهد بود بیان کرد: ما باید به موقوفات اهمیت دهیم و نظر واقف را جلب کنیم زیرا آگاه کردن مردم استان از برکات وقف، آثار و برکات شایان توجهی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار