کد خبر : 11076
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

فرمانداران از معرفی فتنه‌گران به عنوان معتمد اجتناب کنند/ ترکیب برخی از اعضای هیأت‌های اجرایی نگران‌کننده است

فرمانداران از معرفی فتنه‌گران به عنوان معتمد اجتناب کنند/ ترکیب برخی از اعضای هیأت‌های اجرایی نگران‌کننده است

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان گفت: فرمانداران شهرستان‌های گیلان در معرفی معتمدان به هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری با مراقبت‌های لازم، افرادی امین و عادل با ویژگی‌های مندرج در قانون معرفی کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری عصر امروز در نشست هیأت‌های نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان با تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام علی (ع) و تأکید بر بهره‌جویی از عبادت و معنویات این ماه اظهار کرد: رجب ماه خدا و زلال شدن روح و جان است و باید نهایت بهره‌برداری معنوی از این ماه را داشته باشیم.

وی به حساسیت ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: دشمنی استکبار و زمینه‌های نفوذ آن در کشور بیشتر شده است و باید هوشیارانه از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن پاسداری کرد.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان با تأکید براینکه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از اجرا و نظارت حق جانب‌داری له یا علیه کاندیدای خاصی را ندارند، بیان کرد: به فرمانداران توصیه می‌کنم در معرفی معتمدان به هیأت‌های نظارت ضمن مراقبت‌های لازم افرادی امین، عادل و راستگو با ویژگی‌های مندرج در قانون انتخابات معرفی کنند.

*فرمانداران و بخشداران از معرفی افراد فتنه‌گر به عنوان معتمد اجتناب کنند

اشجری متذکر شد: هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر استان اجازه حضور فتنه‌گران در هیأت‌های اجرایی را نمی‌دهد و فرمانداران و بخشداران از معرفی این افراد به عنوان معتمد اجتناب کنند زیرا آنها نشان دادند نمی‌توانند معتمدی امین برای مردم و نظام باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال به نفع داوطلب و کاندیدای خاص خلاف قانون است، تصریح کرد: هیأت‌های نظارت با هوشیاری کامل مراقب باشند تا تخلف‌های انتخاباتی انجام نشود و زمینه برخورد توسط دستگاه قضایی با متخلفان را فراهم کنند.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان یادآور شد: بهانه حضور حداکثری مردم در انتخابات نمی‌تواند توجیهی برای تخلفات انتخاباتی و استفاده از بیت‌المال باشد.

اشجری با اشاره به اینکه مردم گیلان که در دفاع از حریم ولایت و مقابله با فتنه‌گران پیشتاز بودند اجازه تکرار فتنه دیگری را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان هیچ نقشی در نظارت بر انتخابت شورای اسلامی شهر و روستا ندارد اما به دلیل دل‌سوزی تذکرهای لازم را به دست‌اندرکاران آن می‌دهد.

*ترکیب برخی از اعضای هیأت‌های اجرایی شوراهای گیلان نگران‌کننده است

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تعامل بین هیأت‌های اجرایی و نظارت در دو انتخابات، ترکیب برخی از اعضای هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در برخی از شهرستان‌ها نگران‌کننده است.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان با تأکید برایکنه هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به ویژه هیأت عالی نظارت در بررسی پرونده‌های داوطلبان شورا به نظرهای مراجع 4گانه اهتمام ویژه داشته باشند، اظهار کرد: مردم در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری افرادی را انتخاب کنند که دارای سوابق ارزشمند، دل‌سوز نسبت به انقلاب و درصدد برطرف کردن مشکلات مردم به‌ویژه اشتغال جوانان باشند.

اشجری، خواستار بیان شاخص‌های رئیس جمهور اصلح توسط فرهیختگان و اندیشمندان، ائمه جمعه و جماعات برای مردم شد و گفت: مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب اسلامی ثبت کرده و زمینه ناامیدی استکبار جهانی را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار