کد خبر : 83054
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

معاون استاندار گیلان:

فرمانداران و شهرداران گیلان دوره طلایی تاریخ حضور خود را رقم بزنند

فرمانداران و شهرداران گیلان دوره طلایی تاریخ حضور خود را رقم بزنند

.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، سید محمد اسحاقی در آئین گشایش نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان با بیان اینکه نگاه از چاه‌های نفت برگیریم و با صنعت گردشگری امیدآفرین باشیم، افزود: امسال یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفا در حوزه گردشگری در قالب تبصره ۱۸ به گیلان اختصاص یافته است؛ این رقم به اندازه تمام اعتباری است که سال گذشته داشته‌ایم و امسال آن را فقط برای گیلان دیده‌اند که اگر ۵۰ درصدش هم اختصاص پیدا کند بسیار است.

وی اظهارکرد: اینکه فکر کنیم برای روستا و شهرستان ما، استان تدبیر می‌کند عملا چنین چیزی ممکن نیست؛ شما خود باید تلاش کنید و ظرفیت های شهرستان های‌تان را احصا کنید و از ظرفیتی که استاندار از اختیارات خویش به فرمانداران محول کرده است نهایت بهره را برای توسعه منطقه ببرید.

وی با بیان اینکه هنوز ظرفیت‌ها و مواهب گیلان احصا نشده است، عنوان کرد: اما امروز با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه  قصد داریم این مواهب را به سرمایه داران و سرمایه گذاران معرفی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: گردشگری پیوست هایی چون اقتصادی، مذهبی و تاریخی دارد و از ابتدای سفر، تفریح آغاز می شود و بزرگترین و متنوع ترین صنعت بعد از خودروسازی، ساختمان و غذایی صنعت گردشگری است که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

اسحاقی با تاکید بر امید آفرینی از طریق صنعت گردشگری گفت: با داشتن این همه مواهب و جاذبه های گردشگری، جغرافیای گیلان را بر ملا کنیم و آنچه شایسته فرزندان این سرزمین است در قالب فرصت های سرمایه گذاری احصا و به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی گردشگری را یکی از ارکان اقتصاد تجاری صنعت گردشگری دانست و گفت:چه پیش آمده است که روز ملی شدن صنعت نفت را تعطیل می کنیم و ای کاش! به صنعت گردشگری روزی را اختصاص و ملی شدنش را اعلام نماییم.

وی ادامه داد: تا زمانی که سرمایه گذاران را وارد عرصه ‌و جغرافیای منطقه خود نکنیم، خلق ثروت نکنیم، از مواهب الهی جغرافیای مان استفاده نکنیم، نمی توانیم به توسعه اقتصادی برسیم؛ رابطه مثبت و معنادار رشد اقتصادی و توسعه مالی با اقتصاد و صنعت گردشگری را باید بر ملا کنیم و به اثبات برسانیم.

 

تجارت و درمان ۲ مبحث مورد اهتمام در گردشگری گیلان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این همایش با بیان اینکه تفریح از سبد خانوار رخت بر بسته است، با اشاره به آماری رسمی گفت: استان هایی مثل گیلان، مازندران، تهران، اصفهان و فارس در خصوص اقامت غیرشبانه جزو استان های اول هستند و بیشترین سفر بدون اقامت شبانه را به خود اختصاص داده اند.

علیرضا نوروزی بهمبری اظهار داشت:  بیشترین رقم از آمار ارائه شده مربوط به سفر تجاری و درمانی بوده است و کمترین رقم مربوط به تفریح که این موضوع باید مورد اهتمام باشد.

وی اظهار داشت: نگاهی که برای ما مغفول مانده، آن ست که فکر می کنیم آنکه وارد گیلان می شود برای طبیعت و اقلیم است حال آنکه اینطور نیست؛ لذا باید نگاهمان را تغییر دهیم و بر اساس عرضه و تقاضا اگر قرار است فرصت های سرمایه گذاری تعرف کنیم تجارت و درمان را در موضوع سرمایه گذاری مورد اهتمام قرار دهیم.

 

ارائه ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در این همایش بیان کرد: هر شهر دارای فرصت هایی است که برای سرمایه گذاران ناشناخته است و این نمایشگاه با ارائه ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری، بستری برای معرفی، تسهیل سرمایه گذاری و توسعه استان در حوزه گردشگری فراهم می کند.

ولی جهانی گفت: همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان برنامه ریزی برای انجام سرمایه گذاری های هدفمند است و برهمین اساس بناست بر اساس نیاز هر شهرستان مجوز سرمایه گذاری صادر شود در این راستا با مدیران ارشد استانریال۵۲ شهرداری، فرمانداران و بخشداران گیلان جلسات متعددی برگزار و فرصت های سرمایه گذاری در بخش طبیعی و تاریخی از شهرداری های استان احصاء شده است.

جهانی تاکید کرد : در بحث بررسی فرصت های سرمایه گذاری بر بروز ایده های نو تاکید شده است.

نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان با حضور ۴۶ شهرداری در قالب ۶۰ غرفه  از ساعت ۱۰ تا  ۱۹ هر روز تا آخر هفته میزبان علاقه‌مندان به مبحث سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار