کد خبر : 17705
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396- 51: 15

فرماندار دولت اصلاحات و رویارویی با پرسشهای سیاسی/ کاندیدایی که به گفته اعضای شورا آبروی اصلاحات است و باید به احترامش از جا برخاست!!

فرماندار دولت اصلاحات و رویارویی با پرسشهای سیاسی/ کاندیدایی که به گفته اعضای شورا آبروی اصلاحات است و باید به احترامش از جا برخاست!!

عضو شورای شهر رشت گفت: به احترام حضور شما در صحن شورای رشت برای تصدی سمت شهرداری باید ایستاد؛ از جای خود بلند شد.

به گزارش گیلانستان، محمد زالفی از چهره های شاخص اصلاحات و حزب کارگزاران گیلان به عنوان دومین کاندیدای تصدی شهرداری رشت با حضور در صحن شورا به ارائه برنامه‌هایش پرداخت.

زالفی در ابتدا با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نقش مؤثری در پیشرفت بسیاری از مباحث دارند گفت: از تلاش‌های شورای رشت سپاسگزارم و امیدوارم در طی این چهار سال به‌گونه‌ای اقدام شود که شهر رشت مثال‌زدنی باشد.

وی افزود: بنده از لحظه‌ای که کاندید تصدی شهرداری رشت شدم احساس مسئولیت نمودم و امروز نیز در همین راستا در این جلسه حاضرشده‌ام .

کاندید تصدی شهرداری رشت با اشاره به اینکه اساس کار مدیریت در کاغذها خلاصه نمی‌شود گفت: بنده اعتقاددارم باید در ابتدا مدیران پاکدست تربیت شوند و متأسفانه شوراها اصل مغفول مانده قانون اساسی هستند و اگر امروز شوراهای شهر و روستا حضور دارند به علت نگاه عمیق مردم‌باور و مردم محور بوده است.

زالفی افزود: شوراهای اسلامی برای این تشکیل شدند که مردم در امورات دخیل باشند و برای به بار نشستن انقلاب خون‌های شهیدان فراوانی نثار شد و در هر کوچه و خیابان که نگاه می‌کنیم عکس فرزندان این مرزوبوم را می‌بینیم که به خاطر حفظ ارزش‌ها جان خود را نثار کردند.

 

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه شوراهای اسلامی با تصمیمات مناسب شهر رشت را به جایگاه واقعی‌اش برسانند افزود: کار مدیریتی اخذ بهترین تصمیمات است و اگر نتوانیم در حوزه تصمیم‌گیری بهترین نتایج را کسب کنیم یقیناً به اهدافمان دست پیدا نمی‌کنیم.

محمد زالفی در خصوص راهبردهای توسعه کلان‌شهرها گفت: درب شهرداری باید به روی فرهیختگان گشوده شود و از آن‌ها برای پیشرفت شهر استفاده کنیم.

زالفی در خصوص سرانه فضای سبز گفت: متأسفانه شهر رشت در این خصوص کاستی‌های فراوانی دارد.

وی با تأکید برجذب سرمایه‌گذاران در رشت بیان کرد: در شهرداری و فرهنگ عمومی باید نگاه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه‌گذار تغییر کند تا سرمایه‌گذار جرات کند سرمایه‌های چندمیلیاردی وارد شهر کند.

زالفی شهر رشت را در توسعه یک هزار و چهارصد شهری هوشمند معرفی کرد و اظهار نمود: حفظ احترام به شهروندان جزو مباحثی است که باید موردتوجه باشد و با مشارکت آن‌ها باید شهر را بسازیم.

وی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود که رشت محل اقامت گردشگران باشد و ایجاد  بسترهای این مهم باید در اولویت کاری بنده است.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه ما روسای مردم نیستیم گفت: ما نوکران مردم هستیم که از آن‌ها حقوق می‌گیریم و در این راستا باید به‌گونه‌ای اقدام شود که حس مشارکت مردم نیز در برنامه‌هایمان برانگیخته شود.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع از دیگر برنامه‌های بنده است تصریح کرد: از افرادی می‌توانیم  انتظار تکریم داشته باشیم که خودشان نیز در محیط کارشان موردتکریم قرارگرفته باشند.

زالفی با اشاره به اینکه شهر رشت باید الگوی ملی باشد گفت: بسترسازی برای رویدادهای بین‌المللی از دیگر اهداف بنده است و شهر رشت دارای پتانسیل‌های فراوانی است که باید از آن‌ها بهره‌مند شد .

وی با تأکید بر اینکه برای شهر رشت که درگذشته جزو اولین‌ها بود کاری صورت نگرفته است افزود: بنده اعتقاد دارم که اگر باهم باشیم  و بخواهیم می‌توانیم رشت را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

 در خاتمه توضیحات محمد زالفی یکی نائب رئیس شورای رشت در خصوص ایجاد فضای فعالیتی در رشت اظهار کرد: کاندید تصدی شهرداری رشت برای برون‌رفت از چالش‌های موجود برنامه‌هایش را ارائه کند.

حجت جذب افزود: معضل ترافیک، ازکارافتادن صنعت استان و رشت از مشکلاتی است که به‌وضوح قابل‌مشاهده است و گزینه شهرداری رشت باید در این خصوص پیشنهاداتش را ارائه کند.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای رشت نیز اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت تلفیقی از مدیران سالم و کارآمد و برنامه‌های عالی نباشد امکان‌پذیر نیست.

احمد رمضانپور افزود: زالفی جزو چهره‌های شاخص اصلاحات است و هیچ‌کس نمی‌تواند نقش مهم اصلاحات را نادیده گیرد.

وی خطاب به محمد زالفی کاندید تصدی شهرداری رشت بیان کرد: درب اتاق شهردار رشت به روی اصولگراها هم گشوده خواهد بود یا فقط با اصلاحات کارخواهید کرد.

در ادامه جلسه محمد زالفی در پاسخ به سؤالات اعضای شورای رشت اظهار کرد: برای خدمت باید شایسته‌ها انتخاب شوند و نباید به جناح‌بازی‌ها پرداخت.

وی افزود: بنده اعتقاددارم باید از شایستگان جریان‌ها استفاده کرد و همه ما فرزندان این ملت هستیم و نباید به خاطر جناح‌بازی افراد فرهیخته را کنار گذاشت.

زالفی بابیان اینکه بهترین‌ها را انتخاب خواهم کرد گفت: بنده به جناح‌بازی‌های سیاسی در خدمت کردن نگاه نمی‌کنم و معتقدم شورا نباید تنها شورای شهرداری باشد و باید شورای شهر بشود.

فرهام زاهد با اشاره به سوال جذب از زالفی گفت: محمد زالفی آبروی جریان اصلاحات است. عقب‌ماندگی شهر رشت دلایل مختلفی دارد. وقتی دلارهای نفتی توزیع می‌شد ما را درگیر داستان‌های دیگری کردند و مدیران دیگری باید پاسخگو باشند. او خطاب به زالفی گفت: به احترام حضور شما در صحن شورای رشت برای تصدی سمت شهرداری باید ایستاد؛ از جای خود بلند شد.

حامد عبداللهی نیز از زالفی پرسید:  عده‌ای می‌گویند که شما اصلاح‌طلب هستید! و  تصمیمات به شما دیکته خواهد شد:

زالفی در پاسخ گفت: شهرداری جای سیاسی‌کاری نیست و نگاه سیاسی در تصمیمات شهرداری دخیل نمی‌شود و افرادی مدیر خواهند بود که بالاترین شایستگی را دارند و همین‌طور شورا باید مسیری داشته باشد که شورای شهرداری نباشد و شورای رشت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار