کد خبر : 12045
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396- 04: 9

فرماندار رشت ملزم به رعایت قانون بود/ برخی از نامزد های تایید صلاحیت شده از بزه کاران اجتماعی هستند

فرماندار رشت ملزم به رعایت قانون بود/ برخی از نامزد های تایید صلاحیت شده از بزه کاران اجتماعی هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت گفت: برخی از نامزدهای تایید صلاحیت شده از فعالان فتنه ۸۸ و بزه کاران اجتماعی هستند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفتگویی با انتقاد از عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت، اظهار داشت: اکثریت اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان رشت به شکلی جهت گیری های تند سیاسی داشته اند.

وی در ادامه افزود: خروجی احراز صلاحیت ها نشان می دهد که اعضای هیئت نظارت نتوانسته اند به نتیجه قابل قبولی برسند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با بیان اینکه طبق استعلامات برخی از نامزدها باید رد می شدند، گفت: برخی از دوستان اعتقاد داشتند که باید بعضی از نامزدها حذف می شدند چون در بین افراد صلاحیت گرفته چهره هایی مشاهده می شود که از بین جریانات تند سیاسی، حوادث فتنه ۸۸، مسائل و بزه کاری ها و مشکلات اخلاقی داشتند اما اکنون صلاحیت برای ورود به پارلمان شهری را گرفته اند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این چهره ها به گفته برخی از اعضا از کسانی هستند که مراجع چهارگانه آنها را در پالایش های خود رد کرده بود.

کوچکی نژاد متذکر شد: در پاسخ استعلامات از مراجع چهارگانه اشاره شده که این افراد صلاحیت اداره افکار عمومی شهر و جمعیتی از روستا را دارا نیستند.

وی با اشاره به وابستگی های حزبی و خطی برخی نامزدهای انتخابات با اکثریت اعضای در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت، خاطرنشان کرد: اعضای اکثریت در هیئت نظارت به دلیل وابستگی های خطی و رفاقتی که با نامزدهای مسئله دار دارند، تلاش کردند صلاحیت ورود به انتخابات را برایشان ابلاغ کردند.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه اختلافات موجود در هیئت نظارت شهرستان رشت منجر شد تا اعضا نتوانند به جمع بندی قابل قبولی برسند و کسانی را که هیئت اجرایی تایید کردند را بدون بررسی تایید کردند، یادآور شد: فرماندار شهرستان رشت که رئیس هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان است ملزم بود که قوانین را رعایت کند و افرادی را که مسئله دار بودند را از دور انتخابات خارج می کرد./۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار