کد خبر : 6732
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395- 21: 14

فرهنگ بسیجی؛ مهمترین آفند برای نابودی نقشه‌های ضدفرهنگی دشمن

فرهنگ بسیجی؛ مهمترین آفند برای نابودی نقشه‌های ضدفرهنگی دشمن

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: فرهنگ بسیجی مهمترین آفند برای نابودی نقشه‌های ضدفرهنگی دشمن است.

محسن جعفری مسئول بسیج رسانه گیلان در گفتگویی با اشاره به نقش پررنگ بسیج در حوزه فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که با دوراندیشی معمار کبیر انقلاب اسلامی برای دفاع و صیانت از آرمان‌های الهی خلق شد.

وی با بیان اینکه بسیج خالص‌ترین و مومن ترین نیروهای انقلابی و ارزشی را در برگرفته است، افزود: مطالعه مقالات پژوهشکده‌های کشورهای مستکبر نشان می‌دهد که آنها نیز حفظ انقلاب را مرهون بسیج دانسته و به این موضوع اعتراف دارند و به دنبال ضربه زدن به بسیج به عنوان حافظ انقلاب اسلامی هستند.
مسئول بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه بسیج “ناممکن‌ها” را “ممکن” می‌کند، گفت: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس مرهون همت نیروهای بسیج مردمی بود.
جعفری با اشاره به اینکه کارکرد غالب بسیج در دهه نخست انقلاب اسلامی فعالیت نظامی بود، تصریح کرد: در دهه دوم عمر پربرکت بسیج، این نیروی الهی در حوزه سازندگی و در دهه سوم و چهارم در حوزه فرهنگی و اجتماعی و عقیدتی پررنگ شد.
وی با بیان اینکه بسیج پیرو خط ولایت فقیه است، اظهار داشت: امروز در جنگ نرم هستیم و عمده فعالیت های بسیج علاوه بر محرومیت‌زدایی و سازندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی معطوف شده است؛ با وجود بسیج هیچگونه کاستی در کشور قابل قبول نیست و بسیج به عنوان یک نیروی خلاق، مومن، مبتکر و متخصص آماده خدمت در تمامی حوزه‌ها است.
جعفری با بیان اینکه اکنون صحنه نبرد از ميدان نبرد نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است، گفت: در اين زمان وظيفه بسيجي در پاسداري از انقلاب و ارزش‌هاي آن و نقشي كه بسيج و تفكر بسيجي مي‌تواند در حفظ و تداوم و بالندگي انقلاب و فرهنگ اسلامی داشته باشد، بر كسي پوشيده نيست، تلاش درعرصه فرهنگ، شناخت جنگ نرم، ارتقای ایمان، تخصص و مهارت در حوزه فرهنگی از مهمترین وظایف بسیجیان در عرصه کنونی است.
مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال براندازی فرهنگی و اجتماعی در کشورمان است، تصریح کرد: وظیفه شبکه ‌های فارسی‌زبان ترویج خیانت و ناهنجاری‌های اجتماعی و تبدیل آن به هنجار در جامعه ایرانی است.
جعفری افزود: در تفكر بسيجي فعاليت فرهنگي و رشد فرهنگي به معناي شناخت بهتر اسلام و پاسداري از ارزشهاي ديني است و ترویج این تفکر مقابله مستقیم با خرابکاری و جنگ فرهنگی و نرم دشمنان قسم خورده انقلاب است.
وی، شبهه‌زدایی، ترویج اسلام، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد اقتصادی، ترویج عفاف و حجاب، فرهنگ ایرانی اسلامی و ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه را از وظایف مهم بسیج در عرصه فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه بسیج عامل بازدارندگی در مقابل حربه‌های دشمن است، فرهنگ بسیجی مهمترین آفند برای نابودی نقشه‌های ضدفرهنگی دشمن است.
جعفری با تصریح بر اینکه نقش بسیج در برطرف کردن معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار پررنگ است، افزود: بسیج دانشگاه بزرگ تربیت و پرورش نیروهای مومن و انقلابی برای صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) است.
وی با بیان اینکه باید الگوی ایرانی اسلامی را به جهانیان ارائه دهیم، گفت: جهان تشنه معرفت و راهبردی برای برون رفت از معضلات اجتماعی و فرهنگی بوده و با ارائه تمدن ایرانی اسلامی به جهان، بسیاری از معضلات برآمده از تمدن غرب که امروز خود غربی‌ها نیز در این باتلاق خودساخته به شدت گرفتار آن هستند برطرف می‌شود./بسیج

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار