کد خبر : 18240
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1396- 29: 19

فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) در حال جهانی شدن است

فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) در حال جهانی شدن است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: امروز جهانیان تشنه معارف امام حسین (ع) هستند و بر همین اساس می‌توانیم فرهنگ، دین و ارزش‌های اسلامی را در قالب پیام محرم و تبلیغ مکتب عاشورا به دنیا برسانیم.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمين ستار علیزاده، طرح بصیرت عاشورایی باشعار ” کرامتنا الشهاده” در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود و این طرح اختصاص به دهه اول محرم نداشته و از ۳۱ شهریور آغاز و تا ۲۸ آبان تا پايان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تشكر از اصحاب رسانه و قلم بخاطر ترويج و تبليغ دين و فرهنگ اهل بيت(ع) ،گفت: نگاه به جریانات و حوادث بعد از واقعه کربلا نشان می‌دهد اگر خبررسانی حضرت زینب( س) و امام سجاد(ع) نبود از فرهنگ عاشوراء و مكتب بزرگ شهادت كاملا بی‌بهره بودیم .

حجت الاسلام عليزاده اضافه کرد: انبیاء و اولیاء خبرنگاران درگاه الهی هستند و بر همین اساس شغل خبرنگاری و اطلاع رساني در راستای رسالت انبیاست .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان كرد: محرم یک حوزه بزرگ خبررسانی است و مملو از اطلاعات دقیق در حوزه‌های مختلف اسلام بخصوص مكتب شيعه است .

حجت الاسلام عليزاده تبلیغ محرم و رساندن پیام این ماه را یک وظیفه دینی و انقلابی دانست و گفت: امروز جهانیان تشنه معارف امام حسین(ع) هستند و بر همین اساس می‌توانیم فرهنگ، دین و ارزش‌های اسلامی را در قالب پیام محرم و تبلیغ مکتب عاشورا به دنیا برسانیم، فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) در حال جهانی شدن است ، پیام محرم پیام احترام به کرامت و انسانیت است./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار