کد خبر : 19778
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396- 23: 8

فرهنگ عمومی نیازمند تحرک و پویایی است/ باید فرهنگ و اندیشه دینی در جامعه نهادینه شود

فرهنگ عمومی نیازمند تحرک و پویایی است/ باید فرهنگ و اندیشه دینی در جامعه نهادینه شود

امام‌جمعه رضوانشهر فرهنگ عمومی را نیازمند تحرک و پویایی دانست و گفت: باید فرهنگ و اندیشه دینی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله عبداللهی در گفت‌وگویی در رضوانشهر فرهنگ عمومی را مجموعه‌ای از آداب و سنن برشمرد و اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای شفاف از آداب، سنن دینی و عقلی یک جامعه را تشکیل می‌دهد.

وی فرهنگ را از مزایای دینی یک ملت برشمرد و افزود: باید فرهنگ را شناخت و با تحرک و پویایی باید مانع از مرگ فرهنگ فعال در جامعه شد.

امام‌جمعه رضوانشهر با تاکید بر اینکه باید روی فرهنگ و عناصر فرهنگی کار شود، گفت: باید پایه‌های فرهنگی در جامعه برای تحقق بخشی به اهداف فرهنگی ایجاد شود.

عبدالهی با تاکید بر اینکه باید استعدادها و ارزش‌های فرهنگی خود را بشناسیم، خاطرنشان کرد: باید با شناخت پایه‌ها و ارزش‌های فرهنگی آن را به دیگران معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ و اندیشه دینی در جامعه نهادینه شود، افزود: فرهنگ اسلامی نهادینه کردن اندیشه اسلامی در بین آحاد جامعه است و باید بر آن اهتمام ویژه داشت.

امام‌جمعه رضوانشهر با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه فعلی، بیان کرد: باید علاوه بر شناخت آسیب‌های جامعه، استعدادها و فرهنگ‌های پنهان را تقویت کنیم و با تعقلات و هم‌فکری اصحاب فرهیخته دست‌به‌دست هم دهیم تا فرهنگ جامعه را فعال و پویا کنیم.

عبداللهی بابیان اینکه اگر عناصر فرهنگی از پویایی و تحرک فرهنگ جامعه غافل شوند آن فرهنگ یک فرهنگ مرده به‌حساب می‌آید، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ همچون یک اکسیژن است و همه باید حداقل برای اینکه خودمان بتوانیم در یک جامعه زندگی کنیم نیازند پویا کردن فرهنگ در جامعه هستیم./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار