کد خبر : 6759
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395- 34: 16

فرهنگ نماز در جامعه گسترش یابد

فرهنگ نماز در جامعه گسترش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نهادینه کردن روح و حقیقت نماز در جامعه یک ضرورت است گفت: توسعه و ارتقای فرهنگ نماز همواره باید در جامعه گسترش یابد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تسلیت ایام ماه صفر با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس در ایام ماه صفر یک عنایت است اظهار داشت: نماز در طول زندگی همواره باید راس امور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید شاکر باشیم که نماز سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است افزود: در ایران اسلامی ایستادن به اقامه نماز در اداره و امور کشور در اولویت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) با قیام خود، ایران را از ذلت، بی‌دینی و بی‌بند و باری نجات داد تصریح کرد: امنیت، عزت و قدرت امروز ما به‌واسطه وجود مقدس مقام معظم رهبری در جامعه حاکم است.

قربانی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری می‌شود خاطرنشان کرد: امروز برنامه‌های قرآنی به واسطه اقامه نماز در کشور پیاده شده و این امر در نسل جوان تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، موج قرآن‌خوانی و قرآن‌خواهی را در کشور فراگیر دانست و بیان کرد: در گذشته به نماز هیچ اهمیتی داده نمی‌شد و امروز کل کشور به‌واسطه فضای معنوی نماز دگرگون شده است.

امام جمعه رشت با ابراز اینکه در هیچ حالی نباید از نماز غافل بود تصریح کرد: نماز ستون دین است و اگر نماز افراد مقبول باشد تمامی اعمال مقبول می‌شود.

قربانی با تاکید بر اینکه اگر فردی اهل نماز نباشد قلبی صاف و پاک ندارد خاطرنشان کرد: تنها به‌واسطه نماز است که فرد اعمال، افکار و قلبی پاک خواهد داشت.

وی خواندن نماز را امری واجب و در راس امور عنوان کرد و با اشاره به اینکه دنیای امروزی گرفتار اضطراب و پریشانی است تصریح کرد: دستیابی به حقیقت نماز و مأنوس شدن با نماز آرامش را به‌دنبال می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برپایی اقامه نماز را همچون اتصال قطره‌ای به دریا دانست و با تاکید بر اینکه روح نماز در نمازگزار جلوه می‌کند و انسان را به معراج می‌رساند اعلام کرد: نماز نهایت آرامش مطلق را در فرد ایجاد می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه فرد نمازگزار همواره خود را پاک و پاکیزه نگه می‌دارد و از تجاوز و دخالت به اموال و زندگی دیگران خودداری می‌کند بیان کرد: بد بر حال افرادی که نماز و نمازگزاری را از یاد می‌برند.

قربانی نمازگزاران را انسان‌های سعادتمند عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن روح نماز در جامعه موجب آرامش و فاصله گرفتن مردم از تشویش و دروغ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نهادینه کردن روح و حقیقت نماز در جامعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: توسعه و ارتقای فرهنگ نماز همواره باید در جامعه گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: انسان با اقامه نماز می‌تواند مجسمه‌ای از تقوا و اخلاص باشد و در مسیر صراط مستقیم به سعادت واقعی دست یابد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار