کد خبر : 82190
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

معاون اقتصادی وزیر کشور:

فرودگاه سردار جنگل رشت هاب صادراتی – گردشگری می شود

فرودگاه سردار جنگل رشت هاب صادراتی – گردشگری می شود

معاون اقتصادی وزیر کشور، فرودگاه رشت را دارای قابلیت تبدیل شدن به هاب تجاری و صادراتی و حتی تعمیرگاهی دانست و اضافه کرد: این ظرفیت و استعداد در فرودگاه رشت وجود دارد که قطعا می تواند قطب گردشگری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، محسن کوشش تبار در حاشیه سفر به استان گیلان و بازدید از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، با اشاره به تحولات امیدوارکننده گیلان در حوزه اقتصادی و زیرساخت های تجاری، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قطعا فرودگاه رشت روزهای خوبی را پیش رو دارد.

 

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به خاطر موقعیت راهبردی خاص در همسایگی مجموعه کشورهای حوزه شمال ایران قرار دارد، تصریح کرد: به معنای واقعی کلمه یک بازار ۳۰۰ میلیون نفری مخاطب این فرودگاه بوده و لذا مدیران اقتصادی استان باید این جایگاه را دریابند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، فرودگاه رشت را دارای قابلیت تبدیل شدن به هاب تجاری و صادراتی و حتی تعمیرگاهی دانست و اضافه کرد: این ظرفیت و استعداد در فرودگاه رشت وجود دارد که قطعا می تواند قطب گردشگری را به دنبال داشته باشد.

 

کوشش تبار، با بیان اینکه توسعه صادراتی و گردشگری فرودگاه گیلان می تواند زیرساخت های استان و کشور را متحول کند، گفت: خوشبختانه در فاصله هشت کیلومتری این فرودگاه شاهد راه اندازی پایانه صادراتی ۵۵ هکتاری هستیم که زنجیره کامل از فرصتهای شغلی و ارزش افزوده و خدمات دهی گوناگون حوزه تجاری و اقتصادی را فراهم می کند.

 

وی از پیگیری مسائل و مشکلات این برنامه ریزی در سطح دولت و مجلس خبر داد و یادآور شد: کارهای بزرگ انسان های بزرگ کی خواهد و خوشبختامه در استان گیلان سرمایه ای از مدیران متخصص و جوان و با استعداد و پر تلاش و جهادی وجود دارد که نشان می دهد یک هدفگذاری راهبردی در توسعه زیرساخت های استان شکل گرفته است.

 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه با کمک دولت و مجلس مشکلات اعتباری استان را برطرف خواهیم کرد، ادامه داد: نمایندگاه گیلان در مجلس اعتبار ویژه توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت را در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی کنند؛ همچنین توجه به سرمایه گذاران در دستور کار باشد.

 

وی با اشاره به فرصت جذب سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در فرودگاه رشت جهت خرید هواپیما، خاطرنشان کرد: پروازهای مستمر روزانه باید ایجاد شود تا شاهد رونق و شکوفایی صادراتی و گردشگری فرودگاه رشت باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار