کد خبر : 83411
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401- 20: 19

فرودگاه گیلان هفت پله صعود کرد 

فرودگاه گیلان هفت پله صعود کرد 

مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از لحاظ دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های کشور است و با هفت پله صعود از لحاظ تعداد پرواز در ارزیابی فرودگاه‌ها از رتبه ۱۸ به ۱۱ ارتقا یافت.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، سید محسن میرحسینی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در حال حاضر ۸۰ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۸ مقصد تهران، مشهد مقدس، بندرعباس، اهواز، عسلویه، شیراز، کیش و نجف اشرف انجام می شود.

وی اظهار داشت: پروازهای یادشده توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، آسمان، ایران ایرتور، کیش ایر، آتا، کارون، پویا و ساها انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن فصل سرد و آمادگی این فرودگاه در شرایط خاص جوی عنوان کرد: مانور عملیات زمستانی با هدف آمادگی نیروهای انسانی در واحدهای عملیات هوانوردی و فرودگاهی و نیز بررسی تجهیزات و امکانات پشتیبانی مربوطه انجام شده است.

میرحسینی عنوان کرد: اولویت فرودگاه ها بر اساس دستورالعمل‌ها، سطوح پروازی در ایرساید (محدوده تحت کنترل در فرودگاه) اعم از باند پرواز، تاکسی وی‌ها و پارکینگ هواپیما است و ورودی فرودگاه تا ترمینال پروازهای داخلی و خارجی در اولویت بعدی قرار می گیرد.

وی گفت : به ارگانهای مستقر در فرودگاه سردارجنگل رشت نیز ماموریت داده شده که در زمان بارش برف با استفاده از منابع انسانی و تجهیزات خود نسبت به عملیات برفروبی محدوده خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: فرودگاه رشت تنها فرودگاه استان است و در زمان بحران بعنوان یکی از ارکان خدمت‌رسانی محسوب می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد و از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می آید.

 

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در شهر گردشگرپذیررشت واقع شده است؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد. ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب های آزاد است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار