کد خبر : 59831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

جلسه علنی شورای شهر رشت؛

فشار به شهردار رشت برای تحمیل برخی انتصابات/ راه‌اندازی نخستین دبیرخانه رشت پژوهی

فشار به شهردار رشت برای تحمیل برخی انتصابات/ راه‌اندازی نخستین دبیرخانه رشت پژوهی

در جلسه علنی شورای شهر رشت از شایعاتی مبنی بر تحمیل فشارهایی به شهردار رشت باهدف انجام برخی از انتصابات در شهرداری رشت خبر داده شد.

به گزارش گیلانستان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت که در غیبت رئیس شورا، ریاست یک‌صد و هفتاد و چهارمین جلسه پیش از ظهر امروز شورای شهر رشت را در ساختمان جلسات شورا بر عهده داشت با تسلیت ترور دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی، شهید محسن فخری زاده اظهار کرد: راه این شهدا ادامه دارد و چنین اقداماتی خللی در این مسیر ایجاد نمی‌کند.

فرهام زاهد به یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی مایه فخر و مباهات مردمان رشت و گیلان است.

راه‌اندازی نخستین دبیرخانه رشت پژوهی

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت موضوع راه‌اندازی نخستین دبیرخانه رشت پژوهی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: اساسنامه این دبیرخانه در قالب یک پیش‌نویس تهیه و در اختیار تمامی همکاران شورایی قرارگرفته و پس از دریافت پیشنهادات تکمیلی و جمع‌بندی نهایی این مهم را به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.

مخالفت فرمانداری رشت با اهدای یک واحد مسکونی به پاکبان شریف شهرداری رشت

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از بی‌نتیجه ماندن مصوبه‌ای مبنی بر اهدای یک واحد مسکونی در مسکن مهر رشت به پاکبان شریف شهرداری رشت افزود: این پاکبان شریف بالغ‌بر یک میلیارد تومان پولی را که در حین خدمت پیداکرده بودند به صاحب اصلی آن بازگرداند و شورای شهر رشت نیز در این راستا و باهدف تشویق چنین اقداماتی، مصوب کرد که یک واحد مسکونی در مسکن مهر رشت به این پاکبان اهدا کند، اما متأسفانه ماه‌ها است که این مصوبه با مخالفت فرمانداری رشت مواجه شده است.

تسریع در تعیین تکلیف ساختمان دانشسرا رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انتظار داریم موضوع خرید و تعیین تکلیف ساختمان دانش‌سرای رشت تسریع شود، اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که پیرامون ساختمان دانش‌سرا ایجادشده و این مهم به یک خواسته عمومی از سوی شهروندان تبدیل‌شده انتظار داریم شهردار رشت هر چه سریع‌تر موضوع خرید ساختمان دانشسرا را تعیین تکلیف کند.

مدیر دو شغله در شهرداری رشت

بهراد ذاکری با بیان اینکه در عزل و نصب‌ها دخالت نداشته‌ام، افزود: باید برای پست‌های مدیریتی در شهرداری رشت بر اساس شایستگی‌ها و تخصص تصمیم‌گیری شود و همچنان شاهد فعالیت یک نفر در دو جایگاه سازمان سرمایه‌گذاری و شهرداری منطقه چهار رشت هستیم.

وی با اشاره به اینکه شایعاتی پیرامون فشارهایی به شهردار رشت برای انتصاب افرادی به گوش می‌رسد، بیان کرد: رصد اتفاقات موجب ارزیابی اقدامات شهردار رشت نیز می‌شود و امیدواریم شاهد تصمیمات قاطع‌تری از سوی شهردار رشت باشیم.

محمدحسن عاقل منش عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه در سال آینده یک صدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی را در سال ۱۴۰۰ در پیش روداریم با تشکیل دبیرخانه دائمی دراین‌باره پیرامون شناخت و معرفی هر چه بیشتر قیام میرزا اقدام شود.

به گزارش فارس، در این جلسه لایحه کمک مالی بیست میلیون تومانی به هنرمند محبوب گیلانی رضا نظری که به بیماری سرطان مبتلا شده مورد موافقت اعضای شورای شهر رشت قرار گرفت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار