کد خبر : 5567
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

فصل شیدایی روایت هنری از خلقت آفرینش، هبوط آدم تا ظهور منجی+ تصاویر

فصل شیدایی روایت هنری از خلقت آفرینش، هبوط آدم تا ظهور منجی+ تصاویر

دبیر اجرایی نمایش فرهنگی هنری فصل شیدایی گفت: نمایش فصل شیدایی فصل شیدایی روایت هنری خلقت آفرینش، هبوط آدم تا ظهور منجی است با مشارکت سپاه قدس گیلان در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان اظهار داشت: نمایش بزرگ فصل شیدایی توسط مهنا(مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی) و حمایت سازمان هنری و رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نمایش فرهنگی هنری فصل شیدایی با بیان اینکه مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) جدیدترین اجرای خود را در استان گیلان به روی صحنه می‌آورد افزود: نمایش فصل شیدایی روایت از خلقت آدم تا ظهور امام عصر(ع) است.

رحمانی خاطرنشان کرد: نمایش فصل شیدایی با محوریت توسل به اهل بیت(ع) است و صحنه‌های درخشان تاریخ اسلام و دلاوری‌های مردان سرزمین گیلان را به نمایش می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه نمایش فصل شیدایی با هدف ترویج معارف، آموزه‌های الهی، تاریخ شیعه، اهل بیت و تاریخ معاصر گیلان است مطرح کرد: این نمایش  به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان و با مشارکت سپاه قدس گیلان، روایت هنری از خلقت آفرینش، هبوط آدم تا ظهور است.

رحمانی با بیان اینکه نمایش فرهنگی هنری فصل شیدایی نسخه جدیدتری از آثار شب‌های آفتابی و ستاره صبح است گفت: این نمایش به مراتب تکنیک‌های جدیدتری از ترکیب نور و صدا و تصویر به همراه اجرای نمایش‌های میدانی بازی، فرم و رزمایشی است.

دبیر اجرایی نمایش فرهنگی هنری فصل شیدایی اظهار کرد: نهضت جنگل و یادآوری از میرزا کوچک خان قهرمان و یارانش از بخش‌های نمایشی ویژه فصل شیدایی در رشت است.

رحمانی تصریح کرد: حضور تماشاگر در دل روایت، جزیی از صحنه بودن و حس هیجان حضور در روایت‌های تاریخی از ویژگی‌های این فعالیت هنری فاخر است.

وی با اشاره به اینکه اجرای فصل شیدایی در رشت با ۱۴۰ نفر هنرور بومی و داوطلب به اجرا در می‌آید خاطرنشان کرد: نمایشگاه مجموعه‌های فرهنگی مردمی استان نیز در جنب سالن نمایش، قبل و بعد از نمایش فصل شیدایی ارائه خدمات خواهند کرد.

دبیر اجرایی نمایش فرهنگی هنری فصل شیدایی مطرح کرد: فصل شیدایی به لحاظ فرم و محتوا گران‌سنگ و فرصتی برای دیدن سبک جدیدی از فعالیت هنری برای عموم مردم هنردوست استان است.

رحمانی تصریح کرد: فصل شیدایی به طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی و با روایت رسالت بوذری آماده می‌شود تا به مردم ولایتمدار و خونگرم دیار گیلان سلام کند و به روی صحنه رود.

دبیر اجرایی نمایش فرهنگی هنری فصل شیدایی افزود: اطلاعات، اخبار، تصاویر و دریافت بلیط اینترنتی از نیمه شهریور ویژه مردم سراسر استان در سایت seraj8.ir و توزیع فیزیکی از طریق باجه در پیاده راه فرهنگی، پارک شهر و گلسار است.

وی با اشاره به اینکه نمایش فصل شیدایی از ۲۴ شهریور ۹۵ لغایت ۲ مهرماه ۹۵ به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود تاکید کرد: این نمایش از ساعت ۱۸ الی ۲۴ در تاریخ‌های یاد شده با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

رحمانی با تاکید براینکه نمایشگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از ساعت ۱۸ و نمایش هنری فصل شیدایی ساعت ۲۰ برگزار می‌شود اظهار کرد: اتوبوس جهت ایاب و ذهاب از ساعت ۱۸ در میدان مصلی آماده ارائه سرویس دهی است.

وی با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی همزمان با ایام پر برکت دهه ولایت، عیدسعید غدیر و هفته دفاع مقدس است تصریح کرد: محل برگزاری این نمایش کیلومتر ۴ جاده رشت به تهران، دهکده مقاومت(محوطه ورودی لشکر ۱۶ قدس) است.

4

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار