کد خبر : 54689
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

فضای مجازی در کشور رهاشده و مستلزم مدیریتی واحد است

فضای مجازی در کشور رهاشده و مستلزم مدیریتی واحد است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فضای مجازی در کشور رهاشده و مستلزم مدیریتی واحد و توانمند است. گفت: در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی رهاشده‌اند و مرزی بین رسانه و شبه رسانه مشخص نیست

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی فر فضای مجازی و سایبر را فضای فرصت توأم با تهدید توصیف کرد و اظهار کرد: متأسفانه این فضا در کشور رهاشده و مستلزم مدیریتی واحد و توانمند است.

وی با اشاره به فضای التهاب آفرین فضای مجازی در سایه نداشتن متولی و مدیریت اثربخش افزود: فضای مجازی باید در جهت تعالی کشور، فرهنگ ناب و تربیت نیروی انسانی باشد و در تزریق روحیه به مردم نقش ایفا کند اما اکنون چنین فضایی در کشور بسیار کم‌رنگ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی در کشور از سوی دولت گفت: دولت باید در تولی‌گری فضای مجازی فعالانه‌تر عمل کند ازاین‌رو وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش محوری دارد، هرچند این نقش در این وزاتخانه درست اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های وارده به مردم در بُعد مجازی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها در حوزه فضای مجازی می‌توانند به‌نظام خدشه بزند و چالش‌های را برای آحاد جامعه به وجود بیاورد فلذا باید متولیان دقت نظر کافی داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین با اشاره به فضای مسموم فضای مجازی در ابعاد شبه رسانه‌ای در سایه بی‌توجهی متولیان آن در کشور تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی رهاشده‌اند و مرزی بین رسانه و شبه رسانه مشخص نیست و این فضای ملتهب نگرانی‌های پی‌درپی را برای کشور ایجاد می‌کند.

بهروزی فر با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید فضای مجازی کشور را مدیریت کند، افزود: دولت علی‌الخصوص وزارت ارتباطات متولی اصلی فضای مجازی کشور است و نباید اجازه دهد تا معاندین نظام و فرصت‌طلبان با اغراض و امراض کشور را به چالش بکشند و حرایم را حتی در بُعد خانواده و هویت افراد خدشه‌دار کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار