کد خبر : 45826
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398- 28: 17

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه گیلان:

فعالان رسانه‌ای گیلان با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند

فعالان رسانه‌ای گیلان با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه استان گیلان گفت: فعالان رسانه‌ای استان گیلان با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش گیلانستان مهدی پارسا صبح امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان در رشت اظهار داشت: دشمن در جنگ رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد دوقطبی است تا بتواند ناامیدی را در جامعه نشر دهد و در جنگ نابرابر رسانه‌ای وظیفه رسانه‌های انقلابی است که با روشنگری مقابل تهاجمات دشمن بایستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه استان گیلان به اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر اشاره و بیان کرد: این جشنواره با هدف توسعه و نهادینه کردن انقلاب اسلامی و بصیرت بخشیدن به آحاد جامعه برگزار می‌شود و عمده هدف آن حمایت از تولیدات رسانه‌ای است تا آنها را در جهت نیل به آرمان‌های اسلامی به‌کار بندد.

وی با بیان اینکه عمده اهداف تعیین محورها در جشنواره رسانه‌ای ابوذر این است که بتوانیم کار موثر انجام دهیم ابراز داشت: رونق تولید، بصیرت‌افزایی، محرومیت‌زدایی، مسائل صنفی خبرنگاران و بخش ویژه گام دوم انقلاب از محورهای این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر است.

پارسا با اشاره به تشکیل دبیرخانه جشنواره در خرداد امسال و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خاطرنشان کرد: کیفیت آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال از جهش خیلی خوبی برخوردار بود و هزار و ۲۰۱ اثر به جشنواره ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه استان گیلان با بیان اینکه کیفیت آثار به‌حدی خوب بود که کار انتخاب را برای داروان سخت کرد گفت: راه‌اندازی انجمن بانوان خبرنگار گیلان، انجمن ورزشی‌نویسان غرب گیلان و شبکه عکاسان افتخاری بخشی از شبکه‌های راه‌اندازی شده توسط بسیج رسانه استان گیلان هستند.

وی با اشاره به برگزاری ۲ رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب توسط بسیج رسانه گیلان بیان کرد: امسال ۶۱ خبرنگار توسط بسیج رسانه استان گیلان به کربلا و نجف اعزام شدند و ۳ هزار و ۸۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، کلیپ و مصاحبه تهیه شد که حتی بعضی از آنها از رسانه‌های سراسری نیز بازتاب داده شد.

پارسا با بیان اینکه ما در حوزه آموزش خبرنگاران دچار ضعف هستیم تصریح کرد: بسیج رسانه تلاش دارد بتواند مشکلات حوزه آموزشی را تا حد توان برطرف کند و دوره‌های آموزشی خبرنگاری مقدماتی و تکمیلی را در شهرهای گیلان برگزار کردیم که تعداد زیادی نیز در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی یکی از افتخارات گیلان را میرزا کوچک جنگلی دانست و با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب داشتن رسانه است و رسانه جنگل با وجود چاپ کم خود اثرگذاری بالا داشت افزود: همچنان اهالی رسانه گیلان از نشریه جنگل به نیکی یاد می‌کنند و برگزاری همایش سالروز انتشار نشریه جنگل در خرداد سال آینده از برنامه‌های آتی این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه استان گیلان مشکل بیمه خبرنگاران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: فعالان رسانه‌ای گیلان با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند و با وجود زحمات متولیان رسانه گیلان اما انتظار داریم رفع مشکلات خبرنگاران استان به‌صورت قانون اجرا و پیگیری شود.

پارسا عدم حمایت یارانه‌ای دولت از پایگاه‌های خبری و تحلیلی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: گردش بیش از ۶۰ درصد رویدادهای خبری از طریق پایگاه‌های خبری است و بی‌توجهی به این بخش اثرات مخرب فرهنگی به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار