کد خبر : 14527
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

فعاليت شرکت‌های هرمي ممنوع و برابر قانون جرم است

فعاليت شرکت‌های هرمي ممنوع و برابر قانون جرم است

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت:‌ فعاليت شرکت‌های هرمي و شبيه به آن در ایران ممنوع و برابر قانون جرم تلقي می‌شود.

 به گزارش گیلانستان، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ برابر قانون فعالیت شرکت‌های هرمی و شبیه به آن در ایران ممنوع و جرم تلقی شده و برای فاعلان آن مجازات‌های کیفری سنگینی پیش‌بینی‌شده است.

این مقام انتظامی بابیان اینکه دادن وعدهای واهی و دروغین و عوام‌فریبانه از شیوه‌های کلاه‌برداری شرکت‌های  هرمی است گفت: جابجایی پول از اعضای رده پایین به اعضای رده‌بالا، مهم‌ترین هدف شرکت‌های هرمی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کتب، جزوات آموزشی،  رایانه و لپ‌تاپ حاوی مطالب آموزشی جهت تبلیغ شهروندان برای پیوستن به شرکت‌های هرمی ممنوع است بیان کرد:‌ شرکت‌های هرمی هیچ‌گونه قراردادی برای پذیرش نمایندگی در شرکت‌های خارجی ندارند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان بابیان اینکه ثبت یک شرکت علت بر قانونی بودن و هر نوع  فعالیت در آن نیست، افزود:‌ اعضای شرکت‌های هرمی هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت خود ندارند و شرکت آنان در هیچ دستگاه دولتی به ثبت نرسیده است.

فلاح کریمی خارج کردن ارز از کشور را هدف مهم شرکت‌های هرمی برشمرد و از شهروندان خواست از هرگونه تجارت که سود آن منوط به واردکردن یا معرفی کردن  اعضای جدید به آن شرکت  است خودداری کنند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تحویل فوری گیم تایم سه شنبه , 24 فروردین 1400 - 20:35

خسته نباشید ممنون به خاطر این وبسایت زیبا

رفتن به نوار ابزار