کد خبر : 74586
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فعالیت های هنری نباید به مسائل سکولاریستی گره زده شود/ شهرداری رشت جلوی تبلیغ کالای خارجی در سطح شهر را بگیرد

فعالیت های هنری نباید به مسائل سکولاریستی گره زده شود/ شهرداری رشت جلوی تبلیغ کالای خارجی در سطح شهر را بگیرد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جلوگیری از سیاسی کاری در عرصه هنر تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی براساس توحید، اسلام، قرآن و سیره اهل بیت علیه السلام پی ریزی شده و در این راستا تلاش شود فعالیت های هنری به مسائل سکولاریستی گره زده نشود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه سرود استان که توسط حوزه هنری گیلان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اینکه هنر عبارت از ایجاد روح نشاط و سمت دهی به انسان ها است اظهار کرد: آفرینش انسان نمونه ای از کار هنرمندانه خدای متعال است.

وی به بد نشان دادن هنر توسط بعضی انسان ها در طول تاریخ اشاره کرد کرد و افزود: پس از رنسانس سیاستمداران دنیای هنر را مال خود کردند و هنر در دنیای امروز وسیله و حربه ای برای سیاستمداران و قدرتمندان شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عرصه هنر را باید به اهلش واگذار کرد، تصریح کرد: هنر دراماتیک به معنای هدایتگری جامعه به طرف نشاط و سلامتی است و در این راستا سرود شاخه ای از هنر محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را در عرصه سرود نام آور خواند و بیان کرد: رصد و تجمیع تمام هنرمندان در ساحات گوناگون هنر از وظایف حوزه هنری است.

وی، تقسیم عادلانه منابع مالی در عرصه هنر را از جمله وظایف حوزه هنری عنوان کرد و گفت: حوزه هنری باید نگاه ویژه به هنرمندانی که در راستای اعتلای انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب تلاش می کنند، داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شعر می تواند تاثیر بسزایی در دگرگونی اندیشه، فکر و باور انسان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: حمایت از همه گروه های هنری حائز اهمیت است بنابراین متولیان حوزه هنری باید به دنبال هنرمندان بروند و منتظر رجوع آنها نمانند.

آیت الله فلاحتی بر جلوگیری از سیاسی کاری در عرصه هنر تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی براساس توحید، اسلام، قرآن و سیره اهل بیت علیه السلام  پی ریزی شده و در این راستا تلاش شود فعالیت های هنری به مسائل سکولاریستی گره زده نشود.

وی در ادامه با اشاره به خودنمایی تبلیغ کالای خارجی در بنرهای سطح شهر رشت، تصریح کرد: شهرداری رشت جلوی تبلیغ کالای خارجی در بنرهای سطح شهر را بگیرد و نباید اجازه این کار داده شود.

امام جمعه رشت همچنین همگرایی و هم آوایی بین گروه های هنری را مهم خواند و یادآور شد: نسبت به کسانی که کارهای فاخر ارزشمند در راستای خون شهیدان انجام می دهند باید نگاه ویژه شود.

آیت الله فلاختی، هنر را سبب ایجاد روح معنوی در جامعه دانست و بیان کرد: ارزش ها و باورهای دینی و بومی مردم باید در قالب فیلم های فاخر نشان داده شود.

وی با بیان اینکه هنرمند باید دغدغه دین، جامعه و مردم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک هنرمند در دنیای معاصر است زیرا دغدغه دین، رهبری و مردم را داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار