کد خبر : 53932
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

فعالیت ۳۰ پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان در گیلان آغاز شد

فعالیت ۳۰ پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان در گیلان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز فعالیت ۳۰ پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان در استان خبر داد و گفت: سنجش سلامت تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان، صبح امروز (شنبه ۲۱ تیر) پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول در گیلان با حضور مسئولان آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال نوبت دهی برای انجام سنجش سلامت از طریق سایت و از ۱۰ تیر ماه آغاز شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از حضور فیزیکی والدین نوبت دهی به صورت اینترنتی بوده است.

محمد رحمتی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت تا ۱۵ شهریور در استان گیلان ادامه دارد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای کاهش تجمع جمعیت دو پایگاه جدید نیز به پایگاه‌های قبلی اضافه شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول ابتدایی در استان گیلان، گفت: این پایگاه‌ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ ظهر دانش آموزان پایه اول ابتدایی را برای سنجش پذیرش خواهند کرد.

رحمتی با بیان اینکه متولدان نیمه دوم ۹۲ و نیمه اول ۹۳ واجد شرایط شرکت در این سنجش هستند، تصریح کرد: ثبت نام از نوآموزان منوط به تأیید سنجش سلامت و فرم معاینات و ارزیابی سلامت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست دانش آموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ادامه داد: در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی به سوالات از سوی نوآموزان، والدین این نوآموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام آنها در مدارس عادی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: در صورت عدم پاسخگوی، نوآموز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و ارزیابی‌ها به صورت تخصصی انجام خواهد شد و بسته به نوع مشکل در مدارس عادی یا استثنایی ثبت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱ هزار و ۸۷۷ نوآموز در قالب این طرح سنجش شدند، گفت: از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و ۱۰ هزار و ۸۶۶ نفر نیز پیش دبستانی بودند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار