کد خبر : 60711
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

فعالیت ۴۳۰ خانه هلال در گیلان/ هدف افزایش تاب آوری است

فعالیت ۴۳۰ خانه هلال در گیلان/ هدف افزایش تاب آوری است

مدیر عامل هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت ۴۳۰ خانه هلال در استان، گفت: هدف از راه اندازی خانه های هلال افزایش تاب آوری در مناطق روستایی در زمان حوادث است.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی پیش از ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی با دهیاران و مسئولان خانه‌های هلال شهرستان‌های رشت و فومن، اظهار کرد: استان گیلان با توجه به شرایط طبیعی جزو استان‌های حادثه خیز کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این شرایط در هنگام حوادث، معمولاً روستاها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امدادرسانی می‌شود در نتیجه با ارائه آموزش‌های لازم امدادی به روستاییان می‌توان میزان خسارت‌ها را کاهش داد.

غلامی با اشاره به نقش خانه‌های هلال در روستاها، افزود: خانه‌های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به اهمیت راه اندازی خانه‌های هلال در روستاها تاکید کرد و گفت: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بهترین ظرفیت و خانه‌های هلال بهترین مکان برای فعالیت‌های امداد و نجات و آموزشی در روستاهای استان هستند.

غلامی با اشاره به ضرورت شناسایی اولویت‌ها از سوی مسئولین خانه‌های هلال، افزود: نقاط امن باید در مسیر روستاها شناسایی شود تا برای اسکان اضطراری برنامه ریزی شود، همان طور که در زمستان سال گذشته این کار در منطقه امام زاده هاشم انجام شد که توانستیم در برف سال گذشته مسافران آن مسیر را در آن مناطق اسکان دهیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه این استان در صدر تعداد خانه‌های هلال در کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۴۳۰ خانه هلال در استان گیلان راه اندازی شده است.

در ادامه «فرهاد براتی» معاون مدیرکل امور دهیاری‌ها و شوراهای استانداری گیلان بر لزوم همکاری دهیاری‌ها با جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: دهیاری‌ها به عنوان مسئولین خانه‌های هلال باید همکاری را با جمعیت هلال احمر داشته باشند تا در هنگام حوادث و بحران‌ها با مشکل مواجه نشویم.

گفتنی است؛ برنامه ریزی برای مقابله با برف در زمستان سال جاری و اسکان اضطراری، تجهیز خانه‌های هلال به امکانات امدادی همچون پتو، جیره خشک غذایی و اقلام زیستی از جمله مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار