کد خبر : 22876
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396- 02: 1

فقر مطلق تا پایان دولت دوازدهم از بین می‌رود

فقر مطلق تا پایان دولت دوازدهم از بین می‌رود

سخنگوی دولت گفت: دولت دوازدهم پایان فقر مطلق را تا پایان عمر کاری خود در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گیلانستان، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در مراسم خانه‌دار شدن هزار و ۷۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن شهدای ناجا رشت اظهار داشت: امروز برگزاری هیچ‌کدام از افتتاحیه‌های ایام دهه فجر در سطح کشور به اندازه اعطای این واحدهای مسکونی به محرومان سبب شادی روح امام و شهدا، خرسندی رهبری و رییس جمهور نمی‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف دولت در سال ۹۷ در راستای خدمت به مردم خاطرنشان کرد: دولت امسال ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل را در دستور کار خود قرار داده است و توفع دارد تا شاهد ایجاد واحدهای تولیدی بیشتری باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت پایان فقر مطلق را تا پایان عمر کاری خود در دستور کار قرار داده است تصریح کرد: شاید دولت تعهدات خود را در راستای تامین منابع مالی برخی پروژه‌ها نتواند انجام دهد ولی سهم کمیته امداد را به‌طور کامل تخصیص می‌دهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز باید بررسی کنیم که آیا توانسته‌ایم آرمان امام راحل را به نقطه تحقق برسانیم یا خیر ابراز داشت: ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما این به‌معنای این نیست که نظام کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای عمر انقلاب به‌دنبال دسیسه و توطئه برای نظام اسلامی بوده است عنوان داشت: انقلاب اسلامی ما هر سال قدرتمندتر از سال قبل ظاهر می‌شود و دشمنان ما بیشتر شکست می‌خورند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه گفت: امروز کشوری مانند عراق که روزی دشمن ما بود منتظر است تا سپاه و نیروهای نظامی ما به او کمک کنند و این نتیجه اخلاص امام راحل در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی است.

نوبخت با اشاره به تلاش مجامع جهانی در راستای سیاه‌نمایی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی افزود: آمریکا در نخستین سالگرد به ریاست جمهوری رسیدن ترامپ به آتش و خون کشیده شد اما مجامع جهانی بدون هیچ واکنشی به این موضوع فقط به اعتراضات پیش آمده در ایران پرداختند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آمار ارائه شده از سوی برخی مجامع جهانی اظهار داشت: آن‌ها خودشان در آماری که ارائه داده‌اند گفتند که تولید ناخالصی داخلی ایران ۹۳ میلیارد دلار افرایش داشته و ایران هجدهمین قدرت اقتصادی جهان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مجامع جهانی با ارائه آماری از وضعیت نابرابری‌های اجتماعی موجود در جهان اعتراف کردند که وضعیت ایران در این حوزه از بسیاری از کشورها مانند ترکیه بهتر است.

نوبخت افزود: مردم نباید فکر کنند که فقط کشور ما مشکل دارد و بقیه کشورها بدون مشکل زندگی می‌کنند زیرا به‌طور مثال در همین حادثه زلزله‌های اخیر، مسئولان ما شخصاً به مناطق رفتند و با مردم دیدار کردند اما در کشوری مثل آمریکا هنوز خرابی‌های ناشی از سیل و طوفان پابرجاست و کاری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تحقق وعده دولت در راستای اعطای کمک‌ مالی به کمیته امداد در راستای تهیه جهیزیه و ساخت مسکن گفت: همینجا قول می‌دهم که اعتبارات لازم برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان گیلان را تا پایان ماه آینده به استان اختصاص دهم و این را هم بدانید که از سهم هیچ استانی کم نمی‌کنم و این مبلغ سهم خود گیلان است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی نیز باید انجام شود ابراز داشت: من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که پس از کنار رفتن از فعالیت‌های سیاسی دوباره روزی در دولت مسئولیت داشته باشم اما اکنون از این فرصت بهترین استفاده را برای خدمت به مردم انجام می‌دهم./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر اویس سه شنبه , ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲:۳۶

سخنگوی دولت گفت: «دولت دوازدهم پایان فقر مطلق را تا پایان عمر کاری خود در دستور کار قرار داده است.»سخنگوی محترم بهتر است اول یک تعریفی از فقر مطلق ارائه بدهد. از نظر این دولت ؛ در آمد تا چه مبلغی در روز یا در ماه ، فقر مطلق محسوب می شود ؟ سخنگوی دولت بهتر است به جای کلی گویی ، به شفاف گویی و گزیده گویی
بپردازد .

علی سه شنبه , ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۳:۱۳

آیا فقر مطلق از نظر دولت داشتن در آمد ماهی یکصد و پنجاه هزارتومان است ؟؟؟؟

دکتر اویس چهارشنبه , ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۲۳

آقای دکتر نوبخت با کلمات بازی می کند . اگر می توانید تا پایان دولت دوازدهم بجای آنکه فقر مطلق را از بین ببرید ؛ مطلق فقر را از بین ببرید .چون معنای فقر مطلق با معنای مطلق فقر تفاوت دارد ؛
بر اساس گفته بانک جهانی ، ۱۰.۷ درصد یا ۷۶۰ میلیون نفر از جمعیت جهان در فقر شدید یا مطلق که معیار آن زندگی با یک دلار و ۹۰ سنت در روز است، به سر می برند.اگر فقر مطلق را دو دلار حساب کنیم .۳۰روز می شود ۶۰دلار که ضربدر ۴۵۰۰ تومان کنیم ، نتیجه می شود ۲۷۰۰۰۰ (دویست و هفتاد هزار تومان در ماه )این معنای فقر مطلق است که دولت دوازدهم تا پایان دوره خود بعد از چند سال تلاش و کوشش طاقت فرسا ، می خواهد فقرا را به این نقطه برساند .واقعا دست مریزاد !!!!؟؟؟مواظب باشید چشم زخمی به شما نرسدو از توان شما نکاهد !!؟؟

رفتن به نوار ابزار