کد خبر : 44437
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

فوت ۶ نفر در گیلان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا / ۲۲۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند

فوت ۶ نفر در گیلان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا / ۲۲۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند

از ابتدای امسال تا ۱۰ آذر ۶ نفر در گیلان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا جان خود را از دادند و حدود ۲ هزار و ۲۴۱ نفر نیز با مراجعه به مراکز درمانی استان به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گزارش گیلانستان طبق اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای امسال تا 10 آذر 6 نفر در گیلان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا  جان خود را از دادند و حدود 2 هزار و 241 نفر نیز که دارای علایم مشابهی بودند با مراجعه به پزشک و مراکز درمانی استان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تشریح بیشتر این موضوع پرداخت و گفت: به طور معمول با شروع فصل سرما شاهد شیوع آنفلوآنزای  فصلی هستیم اما امسال شیوع این بیماری ویروسی در استان، کشور و حتی کل دنیا کمی زودتر از همیشه شروع شد.

فردین مهرابیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا تاریخ 10 آذر 712 نفر به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا  در گیلان بستری و پس از درمان ترخیص شده‌اند عنوان کرد: از این بین تاکنون 58 مورد آنفولانزای مثبت داشتیم و 6 نفر نیز که اغلب آنان دارای بیماری زمینه‌ای بودند به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

وی شستن مرتب دست‌ها جهت جلوگیری از انتقال ویروس از دست‌ها به مخاط بینی و دهان و چشم را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: با توجه به اینکه منشأ بیماری آنفلوآنزا  ویروسی است مردم و شهروندان باید از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم سرماخوردگی به شدت خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پوشاندن دهان با دستمال تمیز در هنگام عطسه و سرفه و پرهیز از انجام این کار با دست‌ها را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: جدا کردن وسایل شخصی مثل قاشق و بشقاب و لیوان فرد بیمار از بقیه افراد خانواده از انتقال ویروس به سایرین جلوگیری می‌کند.

مهرابیان استفاده از ماسک برای بیماران و حفظ فاصله حداقل یک متری از دیگران هنگام سرفه و عطسه را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بیماران قلبی، دیابتی، مادران باردار، کودکان، سالمندان، بیماران تحت شیمی‌درمانی و دیالیزی و نظایر این باید بیشتر از سایر افراد موازین بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا  باید استراحت کافی داشته و مایعات فراوان بنوشند اظهار داشت: جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو و پرهیز بیماران از حضور در محل کار و ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی از جمله راهکارهای مؤثر برای مقابله با سرایت بیماری در جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار