کد خبر : 21602
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

فکر و منش امام و رهبری باید به‌عنوان معیار رسیدن به وحدت قرار گیرد/ در موارد تعارض بین دین و مدرنیته، سخن دین مقدم است

فکر و منش امام و رهبری باید به‌عنوان معیار رسیدن به وحدت قرار گیرد/ در موارد تعارض بین دین و مدرنیته، سخن دین مقدم است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به وجود تعاریف متعدد و راهبردهای متعارض مطرح‌شده در حل اختلافات و طریقه صحیح اداره کشور گفت: فکر و منش امام خمینی (ره) و رهبر عزیزمان، باید به‌عنوان معیار و شاخص قرار بگیرد تا بتوان به بهترین راهبردها و راهکارها رسید.

به گزارش  گیلانستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عطایی شامگاه سه‌شنبه در نشست علمی اساتید دانشگاه گیلان بابیان اینکه بررسی عمیق و کاربردی جریان‌های منتهی به فتنه وظیفه‌ای مهم برای تمامی افراد دلسوز و دغدغه مند انقلاب است اظهار کرد: اگر تفکر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی دراین‌باره به‌درستی تبیین شود، راهکارهای زیادی پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به‌ضرورت تبیین اندیشه امام در خصوص شناخت معیار رسیدن به وحدت تصریح کرد: امام و رهبری همواره راهکارهای متعددی را در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، مدیریت کشور و مواجهه با جریان‌ها و فتنه‌ها مطرح کرده‌اند و آثار مکتوبشان نیز موجود است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان گفت: اما امروزه نیاز به تولید نرم‌افزاری علوم در حوزه اندیشه و تفکرات امام داریم و این مسئله باید موردتوجه همه اندیشمندان ما قرار گیرد.

عطایی بابیان اینکه دین و مدرنیته دو مقوله اساسی جهان امروز هستند و با اشاره به بیانات امام خمینی افزود: دین اسلام ظرفیت تعامل با علم روز دنیای مدرن را دارد و از شاخصه‌های دین اسلام این است که همواره در طول تاریخ همگام با رشد علوم در هر عصری توسعه‌یافته و به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت کرده است.

وی با طرح این پرسش که در مواردی که بین نظر دین و مدرنیته تعارضی به وجود می‌آید چه راهکاری باید در پیش گرفت، خاطرنشان کرد: ازنظر حضرت امام (ره) برتری با دین است نه مدرنیته و اگر جامعه اسلامی درجایی نیاز به علم داشت وظیفه ما این است که با کمک گرفتن از روش‌ها و پیشرفت‌های علمی امروزی دنیا از درون منابع دینی علم را تولید نماییم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به وجود تعاریف متعدد و راهبردهای متعارض مطرح‌شده در حل اختلافات و طریقه صحیح اداره کشور اظهار کرد: فکر و منش امام خمینی (ره) و رهبر عزیزمان، باید به‌عنوان معیار و شاخص قرار بگیرد تا بتوان به بهترین راهبردها و راهکارها رسید./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار