کد خبر : 27467
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1397- 41: 18

قایق سواری به چه قیمتی!؟

قایق سواری به چه قیمتی!؟

با سوار شدن به قایق‌های غیرمجاز سفر رویایی خود را به خاطره‌ای تلخ تبدیل نکنید.

به گزارش گیلانستان، هرساله تعداد زیادی از گردشگران گیلان را به عنوان مقصد سفرهای خود بر می ‌گزینند گیلان با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع همچون کوه و جنگل و دریا همیشه مورد اسقبال گردشگران قرار گرفته است.

در بین تمامی جاذبه‌ها، گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی بیش از سایر جاذبه‌ها مورد اسقبال گردشگران قرار می‌گیرد و قایق سواری در دل تالاب برای تماشای لاله‌های تالابی، پرندگان مهاجر و گرفتن عکس‌های یادگاری نیز بخشی از این گشت و گذار است که البته توصیه می‌شود فقط با قایق‌هایی که در قالب شرکت‌های تعاونی، دارای شناشنامه و مجوز فعالیت هستند در این تالاب گردش کنید زیرا توجه نکردن به این نکته می‌تواند سفر رویایی شما را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی قایقرانی گیلان در این راستا در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنای گیلان با اشاره به حضور افراد تابلو به دست برای جذب مسافران و گردشگران تالابی در مبادی ورودی شهر و معابر به عنوان یک معضل اجتماعی گفت: متاسفانه افراد تابلو به دست و سودجو در کنار خیابان‌ها با هدایت مسافران به اسکله‌های غیرمجاز برای قایق سواری در تالاب علاوه بر گرفتن نرخ‌های غیر معقول مشکلاتی را هم ایجاد می‌کنند.

سید زین العابدین پیشوایی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ قایق موتوری در انزلی افزود: از این تعداد حدود ۷۰۰ قایق به ثبت رسیده و شناسنامه‌دار هستند که به عنوان تاکسی‌های گردشگری محسوب می‌شوند.

وی به فعالیت غیر مجاز بسیاری از قایق های موتوری در تالاب و دریا اشاره کرد و گفت: ۲۸ تعاونی فعال و مجاز در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که مسافرین می‌توانند با مراجعه به این مراکز از قایق‌های موتوری مجاز استفاده کنند که این قایق‌ها دارای بیمه بوده و رانندگان این قایق‌ها نیز دارای گواهینامه و همچنین بر اساس نرخ تعاونی ملزم به دریافت کرایه قایق موتوری هستند.

پیشوایی خاطرنشان کرد: گردشگران حتما در زمان قایق سواری به تعاونی‌های مجاز مراجعه کنند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند و با جان خود بازی نکنند زیرا قایق های بدون مجوز صلاحیت‌های لازم برای جا بجایی مسافر را ندارند و می‌توانند خطر آفرین باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی قایقرانی گیلان خاطرنشان کرد: نرخ مصوب فرمانداری برای مسیرها کاملا مشخص است و هزینه قایق سواری در صورت اجاره کامل قایق با ظرفیت ۵ نفر بین ۷۰ تا ۱۷۵ تومان است.

به گزارش ایسنا، شهرستان بندر انزلی از مراکز مهم گردشگری دریایی به شمار می‌آید و هر ساله میلیونها گردشگر با استفاده از قایقهای موتوری در خزر و تالاب انزلی به گشت و گذار می‌پردازند./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اژدری شنبه , ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

با سلام . لطفا اطلاعات رو به روز کنید. الان ۲ ساله رئیس اتحادیه شخص دیگه ای هستش. اطلاعات در مورد اتحادیه تعاونی های قایقرانی بندر انزلی رو به روز کنید.

رفتن به نوار ابزار