کد خبر : 61133
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399- 05: 10

نماینده مردم رشت در مجلس:

قدردانی از خادمان گمنام شهر به مناسبت روز رشت/ ضرورت پیگیری مطالبات پاکبانان

قدردانی از خادمان گمنام شهر به مناسبت روز رشت/ ضرورت پیگیری مطالبات پاکبانان

نماینده مردم رشت در مجلس با ابراز تأسف از بی‌توجهی مسؤولان به مشکلات پاکبانان گفت: پیگیری رسیدگی به مطالبات این قشر زحمت‌کش قطعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت تا به بحث بیمه، اضافه‌کار و سختی کار این عزیزان توجه ویژه صورت بگیرد.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده عصر دیروز به مناسبت روز رشت برای قدردانی از پاکبانان شریف و زحمت‌کش شهر رشت با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید علی آقازاده در این دیدار با قدردانی از تلاش ارزشمند پاکبانان شهر رشت اظهار کرد: نقش ارزشمند پاکبانان عزیز در سلامت شهری شهروندان اگرچه گمنام مانده اما بر کسی پوشیده نیست و همه شهروندان واقف به تلاش مؤثر این قشر زحمتکش در سلامت شهری هستند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید خود را در برابر مردم خادم بدانند و برای اقشار مختلف اجتماعی تلاش کنند، گفت: بهبود وضعیت شغلی پاکبانان عزیز و ایجاد زمینه‌های رفاه بیشتر برای این قشر ارزشمند یکی از دغدغه‌های وی بوده و برای بهبود وضعیت و امنیت شغلی این عزیزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیبایی شهر رشت به پاکیزگی آن مربوط می‌شود که به همت پاکبانان عزیز میسر می‌گردد، افزود: به مناسبت روز رشت، بر خود واجب دیدم تا از خادمان گمنام و ارزشمند شهر رشت که نقش بی‌نظیری در پاکیزگی آن دارند تقدیر و تشکر کنم.

آقازاده با اشاره به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بوسه زدن بر دست کارگران را متذکر می‌شود که این نشان از جایگاه والا و ارزشمند و بی‌نظیر قشر زحمتکشی است که در گمنامی تلاش مثال‌زدنی دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم خود را مدیون زحمات پاکبانان عزیز می‌دانند، تصریح کرد: پاکبانان به‌نوعی در خط مقدم جامعه هستند زیرا با خطرات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کنند اما جانانه و عاشقانه در میدان حاضر بوده تا با پاکیزگی شهر، خاطر مردم  آرام و جامعه شکل زیبایی به خود بگیرد.

وی با اشاره به‌سختی و جایگاه کار مشخص پاکبانان در خدمات شهری خاطرنشان کرد: باید به حال مسؤولان و متولیان این عزیزان تأسف خورد که با بی‌توجهی به این قشر زحمت‌کش، نسبت به حقوق و وضعیت مالی این عزیزان بی‌توجه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه در این سال‌ها مسؤولان تنها تماشاچی مشکلات این قشر بودند، تصریح کرد: پیگیری رسیدگی به مطالبات این قشر زحمت‌کش قطعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت تا به بحث بیمه، اضافه‌کار و سختی کار این عزیزان توجه ویژه صورت بگیرد.

آقازاده با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت و امنیت شغلی پاکبانان شریف و زحمتکش رشت افزود: البته شهرداری در پرداخت حقوق و ساعات کاری این پاکبانان در چند ماه اخیر اقداماتی انجام داده که قابل‌تقدیر است اما کافی نیست و باید به‌طورجدی رفع مشکلات این عزیزان را در دستور کار قرار دهد.

تعدادی از پاکبان شریف و زحمت‌کش که به نمایندگی از قشر عظیم پاکبان شهرستان رشت در این دیدار حاضر بودند به موضوعاتی مانند حقوق کم، مشکلات بیمه‌ای، دریافتی پایین بعد از بازنشستگی، عدم توجه ساختار بیمه‌ای به ‌سختی‌کار و نبود خدمات رفاهی متداول ادارات اشاره‌کرده و خواستار پیگیری جدی نمایندگان رشت  شدند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار