کد خبر : 65561
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

قدس نخستین کانون الهی و اعتقادی مسلمانان است

قدس نخستین کانون الهی و اعتقادی مسلمانان است

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی قدس را نخستین کانون اعتقادی و الهی مسمانان دانست و گفت: قدس قبله اول همه مسلمانان بوده و به عنوان یک بنیان اعتقادی و الهی برای ملت‌های مسلمان با ارزش و مهم است.

به گزارش گیلانستان، سیدعلی آقازاده با اشاره به نامگذاری روز قدس اظهار کرد: امام راحل در اوایل انقلاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، به نام روز قدس نامگذاری کردند و از همه ملت‌های مسلمان به خصوص مردم ایران خواستند تا در این روز راهپیمایی گسترده داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس افزود: این فقط یک نامگذاری نبود بلکه امتداد یک فرهنگی است که در جهان اسلام وجود دارد؛ قدس قبله اول همه مسلمانان بوده و به عنوان یک بنیان اعتقادی و الهی برای ملت‌های مسلمان با ارزش و مهم است.

وی قدس را نخستین کانون اعتقادی و الهی مسمانان دانست و گفت: این کانون به دست صهیونیست‌ها با همکاری نظام استکبار و سلطه به تصرف رژیم صهیونیستی در آمده و مردم فلسطین را از خانه‌ها و سرزمین‌شان بیرون و خیلی از آنان را قتل عام کردند و به عبارتی یک نسل را از زادگاه اجدادشان بیرون راندند. این کشتار بی زحمانه با ظلم و جنایت صهیونیست‌ها همواره ادامه داشته و حتی با همکاری نظام سلطه جنایت‌های خود را توسعه داده‌اند.

آقازاده بیان کرد: مسئله قدس از اینکه یک کانون انقلابی و الهی و قبله اول مسلمین مورد تهاجم قرار گرفته و از طرفی ملت‌ مسلمان در فلسین مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، یک موضوع جهانی است و لذا جمهوری اسلامی با دارا بودن انقلاب الهی و مردمی نمی‌تواند این ظلم را بپذیرد و قطعا در مقابل این جریان ضد انسانی ایستادگی می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: هر ساله روز قدس در دفاع از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی‌های با شکوهی را توسط مسلمانان شاهد هستیم که امسال به دلیل کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نتوانستیم راهپیمایی داشته باشیم اما قدس و دفاع از مظلوم فراموش ناشدنی است و از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در این راستا بهره‌ می‌گیریم.

وی با بیان اینکه هیچ ظلمی ماندگار و پایدار نیست، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته توانسته با فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی‌ها  و پشتیبانی نظام سلطه کشورهای منطقه را سرکوب کند و حتی نهضت‌های اسلامی را به خصوص در سرزمین‌های مذکور سرکوب کند اما امروز شاهد هستیم رژیم صهیونیستی اگر کوچک‌ترین حرکتی علیه نیروهای مقاومت و فلسطینی داشته باشد با عکس العمل قدرتمندانه و تجهیزات مناسب آنها مواجه می‌شود.

آقازاده ادامه داد: به لطف خدا شاهد امروزه شاهد حضور قدرتمندانه و توانمند نیروهای مردمی و فلسطینی هستیم و اینها قادر هستند که ضربات سنگینی را بر رژیم صهیونیستی وارد کنند بنابراین طبیعی است که هم افکار عمومی جهانیان و مسلمانان و هم قدرت‌یابی نیروهای مقاومت و جریان انقلابی در سطح منطقه را شاهد هستیم و امیدواریم که این رژیم در محاصره کامل قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر فروپاشی آشکار اجتماعی، سیاسی و بحران اجتماعی و اعتقادی و هویت فرهنگی را در داخل رژیم صهیونیستی شاهد هستیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار