کد خبر : 43843
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398- 31: 11

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

قرآن باید مبنای تمدن سازی نوین اسلامی قرار گیرد

قرآن باید مبنای تمدن سازی نوین اسلامی قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه قرآن باید مبنای تمدن سازی نوین اسلامی قرار گیرد، گفت: حافظان قرآن از این سرمایه خود در سبک زندگی فردی و اجتماعی استفاده کنند.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام سعید مهدوی صبح پنجشنبه در همایش حافظان قرآن کریم در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور در میان حاملان نور و حافظان قرآن توفیقی الهی است، گفت: هر کجا که محل ظهور و بروز نور باشد شیطان قطعا برای کاهش اثرات آن تلاش می کند لذا باید مراقت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور و استقبال بانوان از نهضت حفظ قرآن کریم، افزود: اساس جامعه نورانی بانوان هستند و شرافت زن از نگاه دینی از جهت جنسیت نبوده بلکه از آن جهت است که زن می تواند بهشتی باشد و بهشتی تربیت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در دهه دوم انقلاب و بر اساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری حضور و استقبال زنان در این زمینه می‌تواند برای رسیدن به تمدن اسلامی تاثیرگذار باشد، گفت: در زمانی که تهاجم فرهنگی مهمترین رکن هر جامعه یعنی خانواده و به ویژه بانوان را نشانه گرفته جای بسی خوشحالی است که شاهد استقبال بانوان از نهضت قرآنی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه وقتی نظام صهیونیست در تمدن‌سازی شیطانی و نژادپرستانه خود زن و کانون خانواده را نشانه گرفته است باید شکرگذار این میزان از حضور بانوان باشیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم قرآن را از مهجوریت بیرون آوریم باید رسول خدا را در همین دنیا شفیع خود قرار دهیم در این زمینه نیز باید سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت را در پیش بگیریم.

مهدوی با تأکید بر اینکه سرمایه‌ای که در حافظان قرآن کریم وجود دارد بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: باید از این سرمایه در سطح جامعه، سبک زندگی فردی و اجتماعی و در تمدن سازی اسلامی استفاده کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

وی با بیان اینکه قرآن اگر در معرکه تمدن سازی اسلامی استفاده شود بسیار ارزشمند خواهد بود، تأکید کرد: اراده جمعی همه مسلمین باید بر این باشد که قرآن مبنای تمدن‌سازی قرار گیرد. مومن باید برای ساختن تمدن نوین اسلامی سعی و تلاش کند و این تنها در سایه بهره‌گیری از حجج دین اسلام محقق خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار