کد خبر : 80136
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

استاندار گیلان خبر داد؛

قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های رشت

قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های رشت

استاندار گیلان گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافته و حدود ۱۲۰ میلیارد تومان نیز به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان؛ اسداله عباسی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت با تاکید بر ضرورت بازگوکردن دستاوردهای نظام و انقلاب با خدمت صادقانه برای مردم و بهره‌گیری مدیران از ظرفیت رسانه‌های محلی برای معرفی پروژه‌ها، افزود:دشمنان و معاندین در تلاش هستند که نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

وی ادامه داد: هر دولتی که آمد دولت قبلی را نقض کرد اما دولت انقلابی آیت الله رئیسی دنبال این نیست که مدیران قبلی را نقض کند و به دنبال این است که امور را با سرعت، تعهد و پیشرفت محسوس انجام دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستاوردهای نظام بسیار مهم است، افزود: باید آنچه که طی بیش از چهل سال گذشته به دست آمده را معرفی کنیم و در این مسیر زحماتی که به صورت شبانه روزی توسط دولت انجام می‌شود، انعکاس یابد تا به اطلاع مردم برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید با بهره‌گیری از جهاد تبیین، مردم را بر اساس عملکرد خودمان و کارهایی که انجام گرفته، امیدوار کنیم.

عباسی با تاکید بر اینکه شورای اطلاع رسانی استان باید گزارشی از عملکرد دولت در استان تهیه و اطلاع‌رسانی کند، افزود: باید از اقدامات و بازدیدهای میدانی و دستاوردهای نظام و دولت در استان گزارش مستند تهیه و به اطلاع مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران باید پاسخگو باشند و با قدرت کار کنند، ادامه داد: مدیران باید فعالانه و طبق برنامه کار کنند چراکه برخی از بدخواهان صرفا به دلیل منافع شخصی نمی‌خواهند فعالیت و عملکرد دولت در استان را ببینند و براین مبنا توقف جایز نیست و باید هدفمند برنامه‌های دولت در استان پیگیری و اجرا شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت راه آهن رشت به آستارا، اضافه کرد: این موضوع محدود به گیلان نیست بلکه راهی برای ارتباط بین قفقاز، آسیای میانه و اوراسیاست.

وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر سفرای کشورهای مختلف به صورت حضوری یا وبیناری برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی نوین و گردشگری مذاکره کردند که بیانگر اهمیت موضوع است.

پیش بینی بودجه بین ۸۰۰ تا یک‌هزار میلیون یورو برای راه آهن رشت – آستارا

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور ما هنوز شکوفا نشده و بندر کاسپین هنوز به نقطه قوت نرسیده و در ابتدای راه است، ادامه داد: بلافاصله پس از فرمایش مقام معظم رهبری، در جلسه‌ای با معاون اول، راه آهن رشت به آستارا را در قالب تهاتر نفت الحاق کردیم و از مصوبات قرار دادیم و بودجه‌ای بین ۸۰۰ تا یکهزار میلیون یورو هم پیش بینی شده که شخصا در پروژه ورود کرده‌ام و امیدوارم روزهای آینده بخشی از کارها عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش راه آهن رشت به کاسپین نیز پیش از این یکهزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و حدود ۱۲۰ میلیارد آن در حال تخصیص است و در تلاش هستیم تا بر اساس تعهدی که دادیم این راه آهن را به نقطه مطلوبی از پیشرفت در سال‌جاری برسانیم.

استاندار گیلان ساماندهی گوهررود و زرجوب را از دیگر دستورات رئیس جمهور عنوان و تصریح کرد: زندان لاکان یکی از منبع‌های آلودگی بود که بلافاصله با تخصیص اعتبار ساخت تصفیه خانه آن آغاز شد؛ همچنین چهار بیمارستان مشکل دفع فاضلاب داشتند که مشکل سه مورد آن برطرف شده و تصفیه خانه یک بیمارستان هم طی روزهای آینده آماده می‌شود.

وی افزود: در خصوص سراوان هم تاسیسات راه اندازی شده و به صورت آزمایشی در حال فعالیت است و فعلا شیرآبه‌ها در حال جمع آوری است که تصفیه شده و با قابلیت استفاده برای مصارف کشاورزی به طبیعت باز می‌گردد.

قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های رشت

وی اظهار کرد: عمده آلودگی دو رودخانه از فاضلاب رشت بوده که اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط بانک‌ها پیش بینی شده بود که  برای اینکه این چالش هم زودتر برطرف شود قرار شد که به تهاتر نفت الحاق کنیم و با قرارداد ۵۵۰۰ میلیارد تومانی این کار ساماندهی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی پسماند یک موضوع ملی است که مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور است، گفت: اعتبار لازم در این حوزه، پیش بینی شده اگرچه مسئولیت اصلی با شهرداری است اما ما معطل نشدیم و به استناد دستور رئیس جمهور و وزیر منتظر شورا و شهردار و افراد دیگر نمی‌مانیم و خودمان پای کار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه موظف هستیم طبق برنامه راهبردی، امور دولت سیزدهم را پیگیری کنیم، گفت: از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان، تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هم بزودی پرداخت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، حدود یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به رفع تنش آبی روستاهای استان بوده که اختصاص یافته و قرارگاه سازندگی در حال انجام کارهای آن است؛ موارد مذکور علاوه بر بودجه سالجاری است که همه از دستاوردهای استان محسوب می‌شود.

تاکید استاندار بر رعایت موارد بهداشتی توسط مردم

استاندار گیلان تاکید کرد: در حوزه سلامت با توجه به شیوع پیک هفتم، باید در مراسم‌ها و اجتماعات حتما شیوه نامه‌ها و زدن ماسک را جدی بگیرند تا هزینه‌های سنگین مادی و معنوی تحمیل نشود زیرا این ویروس جدید با علائم و سرعت سرایت متفاوت، در حال شیوع است.

عباسی افزود: همزمان با ورود به پیک گرما و افزایش مصرف برق، نارضایتی‌هایی ایجاد شد که همچنان در اوایل به سبک گذشته در حال مدیریت بود اما طی جلساتی، دولت سیاست خوبی را در بحث مدیریت ساعت ادارات با همکاری مدیران و مردم پیاده سازی کرد که قطعی برق نداشتیم اما این موضوع آن‌طور که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت.

عباسی با اشاره به بحث مدیریت جهادی آب در فصل زراعی ادامه داد: با اینکه پیش بینی شده بود به دلیل کم آبی بخش عظیمی از مزارع کشت نشود اما با مدیریت جهادی و برنامه ریزی این چالش حل شد؛ پمپاژها و ژنراتورهای جدید خریداری شد و از ظرفیت تجهیزات دستگاه‌ها برای لایروبی و بازسازی سردهنه‌ها استفاده کردیم و قرارگاه مدیریت جهادی شکل گرفت که این موارد باید به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به مدیریت آرد و نان افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ هزار کیسه آرد بیشتر در استان توزیع شده و دولت قصد افزایش قیمت نان را ندارد بلکه به دنبال مدیریت صحیح در این حوزه است تا مردم نگران نباشند.

وی با تاکید بر اینکه با مردم صادق و روشن هستیم و به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل می‌کنیم، ادامه داد: در هفته دولت، مدیران از افتتاح پروژه‌های نیمه تمام یا یکبار افتتاح شده، پرهیز کنند چراکه باید صادق الوعد بودن دولت جهادی سیزدهم را به نمایش بگذاریم.

عباسی با تأکید بر اینکه پروژه‌ها باید به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: مدیران از ظرفیت رسانه‌های محلی برای معرفی پروژه‌ها استفاده کرده و از مردم برای مراسم افتتاح دعوت کنند تا کارآمدی نظام نشان داده شود .

با کسانی که در مسیر رونق اشتغال مانع ایجاد کنند، برخورد می شود

استاندار گیلان تاکید کرد: اشتغال بسیار مهم است و با کسانی که در مسیر رونق اشتغال مانع ایجاد کرده یا در ارائه تسهیلات ضعیف عمل می‌کنند برخورد می‌شود.

وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را مهمترین اصل برای تحقق عینی الزامات مشهود در جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: دستاوردهای نظام و انقلاب در کنار خدمات صادقانه و تلاش های شبانه روزی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، باید محسوس و شفاف بازگو شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ارائه خدمات بهینه و عملکرد مناسب در بخش های مختلفی چون آب و برق، بهداشت و درمان، پسماند و فاضلاب، راه و به ویژه راه‌آهن، تصریح کرد: اجرای درست و با قدرت برنامه های راهبردی که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده، مدیرانی جهادی، تلاشگر و دلسوز را می طلبد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت شفاف سازی و بیان واقعیت ها در سطح جامعه، دانستن را حق مردم دانست و گفت: مدیران بخش های مختلف و فرمانداران باید برقراری ارتباط تنگاتنگ و تعامل ویژه با مردم و جامعه را اولویت نخست خود قرار دهند.

استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در گیلان هم خدمتگزارانی چون شهیدان انصاری و نورانی به عنوان استاندار و معاون استاندار، در راه خدمت رسانی به جامعه، مردم و نظام اسلامی، جان خود را تقدیم کردند که باید یاد و نامشان را گرامی داشت.

حسین مصطفی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در هفته دولت امسال در گیلان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت در مرکز استان و شهرستان ها را یکی از برنامه‌های محوری این هفته اعلام کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان افزود: برپایی میز خدمت در مصلای امام خمینی رشت، در روز جمعه چهارم شهریور ماه که روز کارمند هم نامگذاری شده یکی دیگر از برنامه‌های مهم هفته دولت امسال در گیلان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار