کد خبر : 41592
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان:

قرارگاه‌ محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در محلات محروم تشکیل شد

قرارگاه‌ محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در محلات محروم تشکیل شد

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان گفت: برای رسیدگی به وضعیت مناطق محروم و اجرای برنامه بهسازی بخش‌های منطقه معلولان رشت و سایر محلات، قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در این محلات تشکیل شدند.

به گزارش گیلانستان رحیم عشقی‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید کاروان رسانه‌ای گیلان از روند فعالیت‌های سپاه گیلان در منطقه معلولین رشت اظهار داشت: سپاه گیلان اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و رسیدگی به وضعیت منطقه معلولین رشت و سایر محلات محروم استان را در دستور کار قرار داد.

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان ابراز داشت: در حوزه خدمات عمومی مانند ترمیم آسفالت، تأمین آب شرب و برق نیز اقدامات اساسی و مهمی در محله معلولین رشت انجام شد و هماهنگی‌های لازم جهت کاهش مشکلات و رفع نیازهای مردمی نیز انجام شد.

عشقی‌نژاد با بیان اینکه محله معلولین رشت از هیچ گونه فضای ورزشی، فضای آموزشی، مسجد، پارک و زیرساخت مناسبی برخوردار نبود تصریح کرد: سپاه قدس گیلان اقدامات و برنامه‌های مهم زیرساختی برای محله معلولین رشت در دستور کار قرار داد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های عوامل سپاه گیلان با شهرداری رشت قرار شد تا برنامه ایجاد مجموعه فرهنگی-ورزشی در محله معلولین رشت در دستور کار قرار گیرد البته سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز از طریق یک کانون فرهنگی بخشی از نیازهای مردمی را در این محله برطرف می‌کرد‌.

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و برپایی مداوم نماز جماعت در محله معلولین رشت اشاره کرد و گفت: اعتباراتی از سوی سپاه قدس گیلان برای اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شد اما سایر دستگاه‌های اجرایی هم باید همکاری کنند.

عشقی‌نژاد با بیان اینکه درمانگاه الزهرا(س) تنها مرکز درمانی محله معلولین رشت است افزود: از جمله مشکلات محلات محروم استان گیلان، بیکاری است که در همین راستا بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در تلاش است که با ایجاد طرح‌ها و برنامه‌های مختلف برای ساکنان این محلات شغل ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به تلاش رسانه در حوزه انعکاس برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه گیلان در محلات محروم، برنامه بازدید شبکه خبرنگاران از این محلات در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا با بیان اینکه سه محله محروم در شهرستان‌های لنگرود، رشت و لاهیجان شناسایی شدند افزود: محله معلولین رشت که جزء محلات شناسایی شده شهر رشت بود برای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی مورد توجه ویژه سپاه قدس گیلان قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت تیم 100 نفره خبرنگاران بسیجی که در حوزه محرومیت‌زدایی و پوشش رسانه‌ای اقدامات سپاه قدس گیلان در محلات محروم استان اقدام می‌کنند گفت: همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان با سپاه گیلان نیز برای کاهش مشکلات محلات محروم بسیار الزامی است.

مدیر محله معلولین رشت نیز در این بازدید به برنامه‌های تأثیرگذار اجرا شده توسط سپاه قدس گیلان در این محله اشاره کرد و اظهار داشت: پوشش رسانه‌ای این اقدامات توسط اصحاب رسانه بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدوی با بیان اینکه محله معلولین رشت در قدیم دارای مشکلات متعددی بود اما امروز از وضعیت بهتری برخوردار است ابراز داشت: ما با توجه به مشکلات موجود در این محله یک سری کارهای زیرساختی مهم را آغاز کردیم و حدود 320 نفر از آقایان و بانوان با ما همکاری می‌کردند.

وی با اشاره به سری برنامه‌های حوزه تهذیبی اجرا شده در محله معلولین رشت گفت: برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی، مراسمات هفتگی، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسمات مناسبتی در اعیاد مختلف، برگزاری مراسم معارفه مدیر محله و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله این اقدامات است.

مدیر محله معلولین رشت، اجرای برنامه‌های مختلف تفریحی و ورزشی در این محله را مورد اشاره قرار داد و افزود: اجرای برنامه‌های تفریحی سالم، اردوهای خارج و داخل استان گیلان و مسابقات مختلف ورزشی و برگزاری مسابقه فوتبال از جمله برنامه‌های تفریحی و ورزشی بوده که اجرا شده است.

مهدوی با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های مذکور جهت افزایش اعتماد مردم اجرا شده است افزود: برنامه‌های دیگری نظیر توزیع گوشت گوسفند به 70 خانوار در عید قربان، توزیع سبد کالا به خانوارهای بی‌بضاعت، تجهیز دانش‌آموزان نیازمند و ویزیت درمانی رایگان نیز در محله معلولین رشت انجام شد.

به گزارش تسنیم، سپاه گیلان جهت حل مشکلات آب و فاضلاب محله “معلولین” رشت، پروژه بهبود وضعیت فاضلاب این منطقه را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار