کد خبر : 28612
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1397- 30: 17

قرارگاه‌ پدافند هوایی امروز در خط مقدم دفاع از کشور قرار دارد

قرارگاه‌ پدافند هوایی امروز در خط مقدم دفاع از کشور قرار دارد

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: قرارگاه‌ پدافند هوایی امروز در خط مقدم دفاع از حیثیت،‌ موجودیت و آبروی کشور قرار دارد.

 به گزارش گیلانستان امیر سرتیپ دوم محمد یوسفی خوش قلب ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت:� � قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاءبا اتکا به نیروهای مؤمن،‌ متخصص و ماهر خود و با وجود همه کمبودها و نیازهایی که در کشور وجود دارد از فرصت‌هایی که در خلال اعمال تحریم‌ها ایجاد شده نهایت استفاده و بهره را به نفع کشور برده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد:‌ تحریم‌های غربی‌ها علیه کشورمان به هیچ عنوان بر روی بخش دفاعی کشور تأثیری نداشته است به طوری که به قطع و یقین می‌توان گفت امروز حتی در بسیاری از حوزه‌ها و بخش‌های حساس به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

وی جامعه عمل پوشاندن به اصل اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با نیروهای متخصص خود امروز در حوزه‌ سامانه‌ها،‌ طراحی،‌ توسعه و ساخت و بهره‌گیری از آن‌ها قدم‌های بسیار بزرگی را با تکیه بر توان داخلی برداشته است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء برخی از این افتخارات را برشمرد و عنوان کرد:‌ بازسازی رادارهای قدیمی با تکنولوژی روز دنیا،‌ طراحی و ساخت رادارهای جدید با تکنولوژی‌های نوین و به حداقل رساندن نفوذ جنگ الکترونیکی دشمن در سامانه‌ها از جمله این افتخارات است.

امیر یوسفی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با تروریسم جهانی بیان داشت:‌ در طول تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره کشورمان آماج حملات تروریستی در سطح حوزه‌های سیاسی،‌ لشکری،‌ کشوری و حتی در بین مردم بی دفاع کوچه و خیابان بوده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از وجود بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در کشورمان سخن گفت و ابراز داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی کشورمان برخلاف گذشته پرچمدار مبارزه با تروریسم جهانی در منطقه و حتی در جهان است.

امیر یوسفی خوش ‌قلب سابقه تشکیل پدافند هوایی را سال ۱۳۱۲ عنوان کرد و افزود:‌ پدافند هوایی در آن زمان به وسیله ساماندهی توپخانه‌ای که در اختیار نیروی زمینی بود وظیفه دفاع از کشور را برعهده داشت و سپس سامانه‌های موشکی و هواپیماها نیز به آن اضافه شدند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی در دوره‌های قبل از انقلاب اسلامی همواره در دست ایادی مختلف و نظام شاهنشاهی قرار داشت عنوان کرد:‌ در آن زمان تنها وظیفه و مأموریت پدافند هوایی که در اختیار افرادی وابسته به غرب قرار داشت دفاع از پایگاه‌های هوایی کشور بود.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به چندین مورد از مأموریت‌های پدافند هوایی اشاره کرد و افزود:‌ حضور موثر در عملیات‌های بیت‌المقدس،‌ فتح‌المبین و طریق‌القدس و خنثی سازی بیش از ۲۴ حمله دشمن رژیم بعث عراق به مناطق حساس کشور از جمله این افتخارات به‌دست آمده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار