کد خبر : 4426
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۲۲

قرارگاه رسانه ای گیلان راه اندازی شود/ضعف ارشاد گیلان در انسجام رسانه ها

قرارگاه رسانه ای گیلان راه اندازی شود/ضعف ارشاد گیلان در انسجام رسانه ها

کارشناس رسانه با اشاره به فقدان قرارگاهی برای بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: قرارگاه رسانه ای گیلان راه اندازی شود.

به گزارش “درگیلان”، هادی طوماری در نشست با جمعی از فعالان رسانه ای غرب گیلان در رضوانشهر با اشاره به وضعیت فضای مجازی اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، حجت باید برای همه مسئولان و کارگزاران نظام تمام شده باشد.

وی با انتقاد از فعالیت نامظم و عدم تشکیل منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، افزود: انتظار داریم دولت توجهش را نسبت به فضای سایبری تغییر دهد.

این کارشناس سایبری و رسانه خاطرنشان کرد: پدافندغیرعامل در حوزه امنیت شبکه و امنیت زیرساختهای مجازی کشور باید برای “جهاد کبیر” آماده باشد.

طوماری با بیان اینکه حملات سایبری اخیر عربستان به ایران با هراس آل سعود از سربازان سایبری کشور با شکست مواجه شد و آنها نتوانستند به اهدافشان که بی شک دسترسی به اطلاعات اساسی بود دست یابند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی شبکه ملی ارتباطات، خاطرنشان کرد: زیرساخت اینترنت برای فعالیتهای حاکمیتی قابل اعتماد نبوده و امن نیست.

*نگاه ابزاری به رسانه ثمری ندارد!

این مدرس سایبرژورنالیسم تصریح کرد: بیشتر مسئولان نگاه ابزاری به رسانه ها دارند و قفل مشکلات این حوزه هم بسته است! و همه باید بدانند که نگاه ابزاری به رسانه ثمری ندارد.

طوماری با اشاره به اینکه کشور نیازمند “خبرگزاری فعال عکس” و “خبرگزاری بین المللی” و خبرگزاری اینترنتی ویدیو” است، گفت: حتی یک رسانه بین المللی در کشور فعال نیست!

وی با بیان اینکه وظیفه صدور آرمانهای انقلاب را به دورترین نقاط جهان برعهده داریم، گفت: ضریب نفوذ رسانه های انقلابی در جهان اسلام باید افزایش یابد.

*رسانه های محلی “هویت گیلان” را معرفی می کنند

طوماری با اشاره به وضعیت رسانه های محلی گیلان، گفت: اغلب رسانه ها فقط در چند حوزه شهری یا پارلمان محلی فعالند.

وی با بیان اینکه گیلان اصحاب رسانه شاخصی در عرصه ملی دارد، تاکید کرد: رسانه های محلی “هویت گیلان” را معرفی می کنند و وقتی در رسانه ها شاهد “رسانه زنی” و “دعواهای درون رسانه ای” هستیم نتیجه اش ترویج فرهنگ “نزاع” در جامعه بین صنوف، افراد و اشخاص و کاهش اعتماد عمومی به رسانه است.

*قرارگاه رسانه ای گیلان راه اندازی شود

این کارشناس رسانه با اشاره به فقدان قرارگاهی برای بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: قرارگاه رسانه ای گیلان راه اندازی شود.

طوماری با اشاره به ضعف ارشاد گیلان در ایجاد همدلی، وحدت و یکپارچگی به عنوان “حَکم” بین رسانه ها، گفت: شنیدیم در اقدام ارزشمندی، بسیج رسانه گیلان در غفلت دوستان ارشادی به دنبال انسجام رسانه ای در استان است.

 در این نشست صمیمی جمعی از فعالان سایبری شهرستانهای تالش، رضوانشهر، ماسال، آستارا و انزلی حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار