کد خبر : 80246
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401- 05: 1

رئیس شورای شهر رشت:

قطار توسعه رشت به حرکت در آمده/ عملکرد شورای شهر را خوب ارزیابی می کنم

قطار توسعه رشت به حرکت در آمده/ عملکرد شورای شهر را خوب ارزیابی می کنم

مراسم تجلیل از خبرنگاران از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت در تالار مرکزی رشت برگزار شد

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در مراسم تجلیل از خبرنگاران در تالار مرکزی رشت با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: قرار بود مراسم تجلیل از خبرنگاران با برنامه های متنوع در همان روز برگزار شود اما به دلیل تقارن این روز با عاشورای حسینی با چند روز تاخیر برگزار شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه خبرنگاران با دغدغه ها و مشکلاتی همچون دیگر اقشار جامعه مواجه هستند، افزود: یقینا بخش عمده ای از مشکلات خبرنگاران در حوزه اختیارات مجموعه مدیریت شهری نیست اما می توانیم با همراهی دیگر دستگاه‌ها بخشی از مشکلات تلاشگران حوزه خبر را برطرف نمائیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه جلساتی را با حضور خبرنگاران و اساتید حوزه اطلاع رسانی برگزار می کنیم، تصریح کرد: مراسم امروز نیز در راستای تجلیل از خبرنگاران برگزار شد تا قدردانی خودمان را از خبرنگاران نشان دهیم و بنده اهل رشوه کلامی نیستم و هر زمان احساس کنم که مباحثی خلاف واقع است، صراحتا اعلام می کنم و حقیقتا رسانه ها با کمترین درآمد، زحمات زیادی را در مبحث اطلاع رسانی متحمل می شوند.

وی با اشاره به اینکه قطار توسعه شهر رشت به حرکت درآمده است، تصریح کرد: با همراهی و تعامل می توانیم برای شهر رشت نتایج خوبی رقم بزنیم و بنده با توجه به تجاربی که دارم، عملکرد شورا را خوب ارزیابی می کنم و شورا بر اساس وظایفش به موضوعاتی همچون انتخاب شهردار و … توجه داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برگزاری جلسات علنی شورای رشت بیان کرد: شورای ششم رشت تاکنون ۴۹ جلسه برگزار کرد که طی آن ۲۷۱ مصوبه داشته ایم و هفتاد مورد تذکر را از طریق شورا به مجموعه شهری دادیم و این تذکرات باید درسی برای مدیران وقت می شد که متاسفانه این گونه نشد و در نهایت با مجموعه مدیریتی جدید به کارها ادامه می دهیم.

واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه انتقادهای سازنده اصحاب رسانه درسی برای دستگاه‌ها است، افزود: ما نیز انتقادات سازنده، اصولی و منصفانه را پذیرا هستیم و ان شاء الله با کمک یکدیگر بتوانیم اتفاقات خوبی برای شهر رقم بزنیم و ما برای رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری و اقداماتی همچون جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات رودخانه های شهر، سراوان و … به همراهی اصحاب رسانه نیازمند هستیم.

سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی اظهار داشت: همزمانی روز خبرنگار با عاشورای حسینی در واقع مسئولیت الهی پیام‌آوری خبرنگاران و فعالان رسانه را به اثبات رساند.

 

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه بخش اعظم ماندگاری واقعه عاشورا مدیون جانفشانی‌های راویان صحرای کربلاست، ابراز داشت: همانگونه که در عاشورا روایت‌گری و جهاد تبیین حضرت امام سجاد (ع) و زینب (س) در روشنگری این واقعه عظیم تاریخی بسیار اثرگذار بود، امروز نیز در جنگ نرم و در جنگ روایتها نقش مؤثر خبرنگاران برای پاسداشت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی قابل انکار نیست.

 

سید مجتبی خدمت بین دانا نقش خبرنگاران را در دنیای امروز بسیار حیاتی تر از هر زمان دیگری دانست و یادآور شد: شهرداری رشت برای نیل به چشم‌اندازهای پیش رو خود و رساندن دوباره این شهر به مقام اولین‌ها، برنامه‌هایی را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کرده است.

 

وی از تعریف پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه‌های پسماند، بازگشایی معابر و نظایر اینها در شهرداری رشت خبر داد و با بیان اینکه هم‌اینک نیز شهرداری پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد، اذعان کرد: شهرداری رشت در تلاش است با مشارکت شورای اسلامی شهر گامی مؤثر در حوزه‌های عمرانی، مدیریت پسماند، آبادانی، توسعه و سرمایه‌گذاری، ساخت و ساز و افزایش سرانه فضای سبز بردارد.

 

سرپرست شهرداری رشت خبرنگاران را یار سیزدهم شورا و مجموعه مدیریت شهری در ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان دانست و تصریح کرد: رایزنی گسترده برای جذب حداکثری اعتبارات ملی، زمینه‌سازی برای افتتاح فاز نخست پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان در آینده‌ای بسیار نزدیک، تملک محور اقتصاد و بازگشایی سرگل به سعدی تا پایان سال از جمله اقدامات مهم در دست انجام شهرداری رشت محسوب می‌شود.

 

خدمت بین دانا تلاش برای اتمام پروژه‌های عمرانی بر زمین مانده در موعد تعیین شده را از دیگر اولویتهای شهرداری رشت ذکر کرد و افزود: تامین منابع مالی برای پیشبرد سریعتر پروژه‌های بازگشایی و تسریع در عملیات بهبود آسفالت و پروژه بزرگ رینگ ۹۰ متری تنها گوشه‌ای از تلاشهای جهادی مدیران شهرداری رشت برای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان عزیز می‌باشد.

همچنین علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی در تمامی جوامع جهانی هستند، بیان کرد: متاسفانه خبرنگاران ما نتوانستند به حق و حقوق واقعی خود دست یابند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اهمیت جایگاه خبرنگاران خاطر نشان کرد: اگر عده ای از جوانان که تمایل به حضور در عرصه خبرنگاری داشته باشند و با علاقه ورود کنند، جای بس مباهات دارد اما عده ای از اهمیت نقش خبرنگاران سوء استفاده می کنند و با تخریب مقام خبرنگاری به جایگاه خبرنگاران خدشه وارد و از حرفه ای شدن خبرنگاری در جامعه جلوگیری می نمایند.

مجید محمدپور پیشکسوت حوزه رسانه نیز در این مراسم با اشاره به سخنی از حضرت محمد (ص) اظهار کرد: حضرت محمد (ص) فرمودند : من برای مکارم اخلاق برگزیده شدم.

 

پیشکسوت حوزه رسانه با تاکید بر اخلاق مداری در رسانه ها افزود: امانتداری، صداقت، راستگویی و رعایت جوانب انصاف باید در رسانه ها مورد توجه باشد و این ویژگیها در بخش تولید، دریافت، پوشش و تحقیق خبر باید مورد توجه باشد.

 

مجید محمدپور با اشاره به اینکه رسانه ها در اخبار باید رعایت جوانب انصاف را داشته باشند، تصریح کرد: کسانی که از روی تملق، جناح بازی، وابستگی به فرد یا مجموعه، دشمنی با منافع مردم و نظام و بدتر از همه سوژه گیری از رسانه های معاند و یا دلایل شخصی قصد تخریب افراد و شخصیتها را دارند، چنین افرادی خبرنگار و رسانه نیستند.

 

وی با بیان اینکه بنده از شهرداری یا شورا امتیازی نگرفته ام، افزود: در این جلسه هم‌قسم شویم که بخاطر لجاجتها و امتیاز گرفتن‌ها به تخریب مسئولین نپردازیم.

 

مداحی به مناسبت ماه محرم و تجلیل از خبرنگاران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار