کد خبر : 36597
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398- 48: 16

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

قوه قضائیه با تخریب و تصرف منابع طبیعی به شدت برخورد می‌کند

قوه قضائیه با تخریب و تصرف منابع طبیعی به شدت برخورد می‌کند

آقایی با بیان اینکه توسعه باید موازی با حفظ محیط زیست حرکت کند گفت: نباید بخاطر توسعه استان منابع طبیعی را تخریب کرد، قوه قضائیه به شدت با این موضوع برخورد می‌کند.

به گزارش گیلانستان «احمد آقایی» امروز (شنبه، ۲۱ اردیبهشت) در نشست هم‌اندیشی صیانت از منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: صیانت از منابع طبیعی برعهده همگان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای منابع طبیعی و سواحل بکر است گفت: این مواهب الهی سبب افزایش ورود گردشگر به استان شده است.

آقایی تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی علاوه بر اینکه میراث ملی است میراث جهانی نیز محسوب می‌شود و بایستی از این مواهب طبیعی حفاظت و حراست شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ادامه داد: اقتصاد گیلان نخست بر پایه کشاورزی و دامداری و سپس بر صنعت گردشگری استوار است.

آقایی اذعان کرد: نباید بخاطر توسعه استان منابع طبیعی را تخریب کرد، قوه قضائیه به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حفاظت ازمنابع طبیعی و جنگل اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه مخالف توسعه استان نیست اما باید به منابع طببیعی توجه کرد چرا که ورود گردشگر بخاطر مواهب طبیعی و ساحلی استان است اگر این ظرفیت تخریب شود دیگر توریستی وارد استان نمی‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سمن‌های مردم نهاد پایگاه قانونی دارد و با همکاری سمن‌ها می‌توان از منابع طبیعی استان حراست کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید منافع شخصی بر منافع عمومی ارجحیت داده شود افزود: با تخریب منابع طبیعی فرهنگ و آداب منطقه از بین می‌رود و این به‌معنای توسعه نیست بلکه تخریب بوده و همگان به این امر مهم باید توجه اساسی داشته باشند.

آقایی تصریح کرد: توسعه باید موازی با حفظ محیط زیست حرکت کند.

وی با تاکید بر اینگه نگاه توریست و شهروند در گیلان باید به منابع طبیعی حفظ شود اظهار کرد: منافع شخصی در برابر منافع عمومی جایگاهی ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تاکید کرد: منابع طبیعی میراث ملی بوده و بایستی برای نسل آینده حفظ شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار