کد خبر : 15114
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1396- 01: 1

قوه قضائیه حساب نیروهای انقلابی که نقدشان از روی دلسوزی است را از افراد ضد نظام جدا کند/ رسانه‌ها موظف به نقد هستند

قوه قضائیه حساب نیروهای انقلابی که نقدشان از روی دلسوزی است را از افراد ضد نظام جدا کند/ رسانه‌ها موظف به نقد هستند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: قوه قضائیه باید حساب نیروهایی که سابقه انقلابی گری دارند و روند نقدشان از روی دلسوزی و دفاع از نظام است را از افرادی معاند که ضد نظام و مردم هستند، جدا کند.

جبار کوچکی نژاد در حاشیه بازدید از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان با اشاره به شکایت های متعدد برخی نمایندگان و مدیران دولتی از رسانه های منتقد اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب آزادی است و نباید این را یکطرفه نگاه کنیم. آزادی باید در بیان، زندگی مردم و افکار مردم وجود داشته باشد.

رئیس فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری مجلس با تاکید بر لزوم دقت دستگاه قضایی در بررسی شکایات، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید حساب نیروهایی که سابقه انقلابی گری دارند و روند نقدشان از روی دلسوزی و دفاع از نظام است را از افرادی معاند که ضد نظام و مردم هستند، جدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مسئولان دوست دارند همواره بَه بَه و چَه چَه بشنوند و رسانه ها از آنان همیشه تقدیر و تشکر کنند، گفت: قوه قضائیه باید دقت کند که اگر سایت و روزنامه ای عملکرد مسئولان را نقد کرد، نباید آن را با تخریب یکسان دانست.

وی با بیان اینکه ما موظف به نقد و امر به معروف و نهی از منکر هستیم، ابراز نمود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بخشی از امر به معروف برعهده رسانه هاست که میتوانند در کوتاه ترین زمان، منکری را زشت و معروفی را خوب جلوه دهند.

کوچکی نژاد بیان نمود: البته به اعتقاد بنده قوانین مربوط به رسانه‌ها و مطبوعات، قدیمی است که باید اصلاح شود و انعطافی در قانون به وجود آید تا قاضی بتواند استنباط خوبی از نوع منتقدین و تذکراتشان داشته باشد.

نماینده مردم رشت اذعان داشت: در فراکسیون رسانه ملی و مطبوعات که بنده مسئولیت این کار را برعهده دارم، یکی از برنامه هایمان این است که ان شاالله یک بازنگری در قانون مطبوعات داشته باشیم که برخی بندهای قانون مطبوعات را در جلساتی با حضور صاحبان فکر و اندیشه اصلاح نماییم تا شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات دست و پا گیر رسانه ها باشیم.

قسمت بعدی مصاحبه جبار کوچکی نژاد با گیلانستان پیرامون درستی یا نادرستی جابجایی‌ها و تغییرات مدیران استان گیلان در دولت دوازدهم به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار