کد خبر : 63349
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

خطیب جمعه رشت:

قیمت میوه و مرکبات نباید اینقدر بالا باشد/ مردم توانایی خرید ندارند/ ابتذال نام بعضی فیلم های جشنواره فجر

قیمت میوه و مرکبات نباید اینقدر بالا باشد/ مردم توانایی خرید ندارند/ ابتذال نام بعضی فیلم های جشنواره فجر

نماینده ولی فقیه در گیلان اعتماد ملت ایران به سازمان های بین المللی را خیال باطل عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه درایت مقام معظم رهبری دیگر به سازمان های جهانی اجازه هیچ حرکت ناموزونی را نخواهد داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انجام واجبات و ترک محرمات به معنای داشتن تقوا است.

وی به سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم در ۱۵ ماه رجب سال ۶۲ هجری قمری اشاره کرد و افزود: خدای متعال در قرآن زیربنای دعوت اسلامی را بصیرت می داند و اگر مردم جامعه ای خواهان تمدن هستند خداوند می فرماید این جامعه باید از بصیرت برخوردار باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زینب کبری(س) از بصیرت لازم در زمان خود برخوردار بود، تصریح کرد: اگر مسلمانان می خواهند زینبی زندگی کنند باید از بصیرت برخوردار باشند.

آیت الله فلاحتی به سالروز تشکیل کمیته امداد توسط امام(ره) اشاره کرد و گفت: کمیته امداد از بدو تاسیس تاکنون کمک های بسیاری به محرومان کرده است تا بخشی از آلام جامعه پوشیده شود.

وی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژیِ اتمی به ایران، بیان کرد: رافائل گروسی خودش به ایران آمد و کسی از او دعوت نکرده بود اما مسئولان نظام اسلامی رافت دارند و در مقابل مسئولان جهانی هیچگاه درایت و هوشمندی خود را از دست نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، سفر مدیرکل آژانس بین المللی اتمی به ایران را به منظور تاخیر در جلوگیری از لغو پروتکل های الحاقی و بازدیدهای سرزده بازرسان آژانس دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی پذیرفتند که فیلم مکان های انرژی هسته ای ایران را مدت سه ماه نزد خود نگه دارند و بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از پذیرش این برنامه شکایت کردند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی به ویژه آمریکا در هیچ دوره ای از تاریخ جمهوری اسلامی به نفع ما کار نکردند، اظهار کرد: آمریکایی ها و آژانس بین المللی انرژی اتمی در موضوع برجام فقط دنبال بهانه جویی هستند.

وی، اعتماد ملت ایران به سازمان های بین المللی را خیال باطل خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سایه درایت مقام معظم رهبری دیگر به سازمان های جهانی که در سال های اخیر خسارت هایی به ملت ما وارد کردند، اجازه هیچ حرکت ناموزونی را نخواهد داد.

امام جمعه رشت با اشاره به نامگذاری روز ملی حمایت از مصرف کنندگان در ۹ اسفند ماه، تصریح کرد: زبان ما دیگر الکن است چگونه با افزایش ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ برابری قیمت ها درباره حمایت از حقوق مصرف کنندگان بگوییم و این جای تاسف دارد.

آیت الله فلاحتی به نزدیک شدن ایام نوروز اشاره کرد و افزود: صادرات میوه و مرکبات باید رصد و کنترل شود ضمن اینکه وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی خوب عمل نکردند.

وی با تاکید براینکه قیمت میوه و مرکبات نباید اینقدر بالا باشد، بیان کرد: بخشی از گرانی ها توسط شبکه های مجازی خرید و فروش دامن زده می شود و دولت باید در این زمینه هوشمندانه عمل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به خارج کردن نام انصارالله یمن از لیست تروریستی توسط غربی ها اشاره کرد و گفت: استان مارب در استان صنعا کشور یمن در حال رهایی از دست آل جهود است و این نتیجه مقاومت ملت یمن را نشان می دهد.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به موضوع عفت، شرم و حیا در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: در موضوع پوشش و لباس باید دیدگاه شرع مقدس اسلام رعایت شود.

وی بر پوشاندن بدن با لباس تاکید کرد و یادآور شد: لباس نباید بدن نما باشد ضمن اینکه پوشش نباید موجب تحریک جنسی دیگران شود تا سلامت روحی و روانی برای آحاد جامعه فراهم شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پوشش زن و مرد نباید لباس جنس مخالف باشد، اظهار کرد: پوشیدن لباس جنس مخالف موجب خودنمایی می شود و خلاف شرع و عقلانیت است.

آیت الله فلاحتی، لباس شهرت در اسلام را حرام دانست و بیان کرد: لباس نباید مروج ابتذال فرهنگی و فرهنگ بیگانگان باشد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: امسال جشنواره فیلم فجر خیلی اشکال داشت و بعضی فیلم ها حتی از اسم شان نیز ابتذال بیرون می آمد و نمی دانم به چه دلیل کارگردانان و متصدیان مربوطه در این زمینه توجهی نداشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار