کد خبر : 50009
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

داور بین المللی ورزش کاراته:

كاراته گيلان به سمت نابودي مي رود/ در دوره رياست جديد حتي يك مجمع عمومي برگزار نشد/ بايد خود بزرگ بيني ها را كنار بگذاريم

كاراته گيلان به سمت نابودي مي رود/ در دوره رياست جديد حتي يك مجمع عمومي برگزار نشد/ بايد خود بزرگ بيني ها را كنار بگذاريم

داور بین المللی کاراته گفت: در دوره رياست جديد حتي يك مجمع عمومي برگزار نشد، بايد خود بزرگ بيني هارا كنار بگزاريم.

به گزارش گیلانستان، علیرضا نوروزی داور بین المللی و از قهرمانان کاراته در مصاحبه ای به نکات قابل تامل و جالبی پیرامون هیئت کاراته استان گیلان اشاره کرد که در ذیل میخوانید:

١-سلام ضمن معرفی از سوابق ورزشي خودتان براي ما بگویید

-عليرضا نوروزي هستم، كارشناس ارشد تغذيه ورزش و دانشجو دكترا و از سال١٣٦٤ زيرنظر استاد غلامرضا شير پنجه كاراته را شروع كردم.
در سابقه ورزشي خود عناوين استاني، كشوري و مسابقات بين المللي را دارم، همچنين درجات داوري را در آسيا تمام كردم و عضو داوري آسيا هستم.

٢-چند قضاوت بين المللي داشتيد؟

بيش از ٣٠قضاوت مسابقات بين المللي را انجام داده ام

٣- اوضاع اين روزهاي ورزش كاراته و آخرین مجمع عمومي کاراته گیلان را کمی توضیح دهید

-حدود ٧ماه است كه مزدا صوفی به عنوان رئيس جديد هيات انتخاب شده حتي يك جلسه مجمع برگزار نشده و صرفا مشغول خودنمايي هستند و به نحوه خود محور كار مي كنند.
ما فقط در كانال هيات كاراته عكس ها را مشاهده مي كنيم اما عملكردي وجود ندارد

٤-هيات با مشكلات مالي هم مواجه است؟

-از اوضاع مالي هيات خبر دقيق ندارم، اما اسپانسرهايي كه وعده داده شده بود تا امروز در حد شعار بوده و قرار بود تيم هاي كاراته در قالب سوپرليگ ها حضور پيدا كنند كه بازهم محقق نشده

٥-چه مشكلاتي در خصوص مربيان، داوران و كاراته كاها وجود دارد؟

– در حوزه داوري هيچ كمك مشخصي انجام نشده است چه در قالب اعزام به مسابقات چه تجليل، مشكلات فني زيادي در كاراته داريم؛ متاسفانه كاراته گيلان به سمت نابودي مي رود.

٦-در دوره مديريتي فعلي اعزام ورزشكاران و داوران به چه صورتي بوده، حمايت لازم و شايسته صورت پذيرفته؟

درگذشته تيم ورزشكاران منتخب به همراه داوران عازم مي شدند و تمامي هزينه هاي اصلي و جانبي با هيات كاراته بود،كه متاسفانه از چند سال گذشته به اين شكل نيست.

7-در رابطه با اعزام داوران به مسابقات ملي و بين المللي با توجه به اين كه رياست فعلي هيات داور كاراته هست اوضاع به چه نحوي است؟ حمايت هاي مالي و لجستيك صورت ميگيرد؟

در ٢٥سال گذشته همواره مسابقات قهرماني استان برگزار مي شد و نفرات اول تا سوم، يك ماه در اردوهاي گيلان تمرين مي كردند و هيات مربيان و بازيكنان را ساپورت ميكرد و مربي هايي كه بيشترين بازيكن مقام آور را داشتند براي تمرين دادن اردو انتخاب مي شدند كه الان به اين صورت نيست؛ در دوره فعلي هم كه اصلا چنين فكري وجود ندارد.

8-در چندين مسابقه گذشته داوران گيلان حضور نداشته اند دلايل عدم حضور داوران چيست؟

فضا به صورتی شده که گفته می شود که هرکسی که پول دارد بیاید و داوری کند و اگر پولی ندارد فقط در خانه بماند! و این اصلا درست نیست، ما باید به داوران جوان کمک کنیم و فضا بدهیم، در پانزده سال اخیر پول های زیادی از طرف وزارت ورزش، استانداری، نمایندگان مجلس و شورای شهر و شهرداری ها به هیات استان گیلان کمک شده است و متاسفانه صندوق مالی هیات همواره سوراخ بوده و بدهکار.
در دوره مدیریتی مزدا صوفی هم کار مانند قبل بوده و شفافیت مالی ای وجود ندارد، الان وضعیت اداره هیات به نحوی است که مشخص نیست قرار است به کجا برسد و هدف و چشم انداز چیست.
اوضاع موجود و حاکم برکاراته باعث زده شدن بسیاری از بازیکنان، مربیان و داوران شده و در هفت ماه گذشته در بدترین وضعیت بوده است و کاراته گیلان به سمت نابودی می رود .
کاراته گیلان هموراه جز 3 تیم برتر کشور بود و الان به سختی جز 10 تیم قرار می گیرد.
در سالهای گذشته حداکثر 3 داور برای مسابقات اعزام می شد که این یکی از نقدهای اصلی من است؛ همین داوران جوان می توانند فردا سمت های کشوری و فدراسیونی داشته باشند چرا به آنها میدان داده نمی شود؟ باید خود بینی ها و خود بزرگ بینی ها و را کنار بگذاریم، دوره خود محوری ها به پایان رسیده .
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار