کد خبر : 31362
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397- 12: 12

لاریجانی در صورت عدم اقناع نمایندگان مجلس برکنار می‌شود

لاریجانی در صورت عدم اقناع نمایندگان مجلس برکنار می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس مجلس با ارسال لوایح FATF به مجمع مصلحت نظام آن‌هم بدون اعلام نظر نمایندگان از آئین‌نامه عدول کرده است گفت:‌ لاریجانی در صورت عدم اقناع مجلس استیضاح و برکنار می‌شود.

به گزارش گیلانستان  جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: اقدام اخیر علی لاریجانی در ارسال لوایح درخواستی FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام آن‌هم بدون اعلام نظر صحن مجلس تخطی از آئین‌نامه است بنابراین وی در صورت عدم اقناع نمایندگان خانه ملت استیضاح و برکنار می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ اگر شورای نگهبان به یکی از لوایح مجلس ایرادی را وارد کند طبق قانون لایحه مورد نظر مجدداً باید جهت بررسی بیشتر و اصلاح نواقص موجود به مجلس باز گردد و سپس پس از برطرف شدن اشکالات از سوی مجلس به شورای نگهبان ارجاع داده شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر  شورای نگهبان باز هم لایحه مجلس را نپذیرفت لایحه دوباره باید به مجلس بازگردانده شود گفت: در این مرحله اگر مجلس مصر بود لایحه به شورای نگهبان می‌رود و در صورت عدم تغییرات ‌می‌توان به ارجاع لایحه به مجمع مصلحت نظام اقدام کرد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه رئیس مجلس پس از برگشت لایحه از شورای نگهبان بدون اعلام نظر صحن مجلس و نمایندگان مردم نسبت به ارجاع لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام کرده است گفت: این اقدام لاریجانی تخلفی آشکار است به همین علت طرح استیضاح وی از سوی برخی از نمایندگان کلید خورد.

وی با استناد به قوانین خانه ملت و آئین نامه مجلس لزوم پاسخگویی رئیس مجلس نسبت به تخلفات انجام شده را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: رئیس مجلس اگر نتواند نمایندگان را اقناع کند پس از رأی‌گیری این موضوع در صحن و در صورت عدم کسب آراء مورد نظر استیضاح و از سمت خود برکنار می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس از استیضاحی دیگر و این‌بار در بدنه دولت خبر داد و افزود: اقدام‌ وزیر امور خارجه و طرح سخنان شبهه‌آمیز و ایراد اتهاماتی به نظام و مقام معظم رهبری در مورد مساله پولشویی قابل پیگیری است و به زودی طرح استیضاح ظریف پس از تدوین به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه طرح استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز توسط برخی از نمایندگان مجلس امضاء شده است عنوان کرد: ضعف مدیریتی و عدم تصمیم‌گیری درست در مورد مسائل مختلف وزارتخانه از جمله علل طرح استیضاح وی در خانه ملت است.

کوچکی‌نژاد مشکلات موجود در بخش کشاورزی و انتقادات بسیار گسترده‌ای که از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی مطرح شده است را نیز متذکر شد و اظهار داشت: حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم‌اکنون در تنش استیضاح قرار دارد بنابراین باید در روزهای آینده منتظر اقدام عملی نمایندگان در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار