کد خبر : 21839
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۹:۲۸

لازمه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد محیط امن است

لازمه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد محیط امن است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با تاکید بر اینکه لازمه اشتغال و سرمایه‌گذاری، ایجاد محیط امن است، گفت: روش‌های تخریبی و اغتشاش، منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

به گزارش گیلانستان، کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر، ضمن تشکر از زحمات فرماندار قبلی و تبریک به فرماندار جدید، گفت: این بازدیدها و نشست‌ها به ما کمک می‌کند تا در برنامه ریزی‌های استان با دید واقع‌بینانه‌تری عمل کنیم.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور، متذکر شد: قطعا شرایط اقتصادی و بودجه‌ای کشور، فارغ از حوادث اخیر در سطح خارجی و داخلی نیست. در این حوادث مشخص شد بدسگالی‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و همانطور که مقام معظم رهبری قبل از برجام فرمودند که آمریکا قابل اطمینان نیست، این مهم امروز به دنیا هم اثبات شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تصریح کرد: یکی از حسن‌های برجام این بود که دست آمریکا برای جهانیان رو و مشخص شد ایران مشکلی در مذاکره نداشته و ندارد. فرهنگ ایرانی با توجه به قدرت فلسفی، علمی و منطقی خود در هیچ مذاکره‌ای بازنده نخواهد بود. به همین دلیل در هر شرایطی که مسئولان کشور صلاح بدانند باب مذاکره باز است، اما بدعهدی‌های دشمنان مانع از مذاکره با آنها شده است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه هر کسی که بخواهد اتحاد و انسجام جامعه را هدف قرار دهد دوست مردم نیست، عنوان کرد: در ماجرای‌های اخیر دست دشمنان رو شد. مردمی که به خیابان‌ها آمدند ابتدا عموما جوانان بودند که خواسته‌هایی همچون اشتغال، رفع تبعیض و… داشتند، اما بعد معاندان هم از موقعیت سوء استفاده کرده و آمدند و شعارهای اصیل که خواسته قلبی مردم بود را منحرف کردند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه اشتغال و سرمایه‌گذاری، ایجاد محیط امن است، گفت: مسائلی که مطرح شد مسائل درستی بود. بیکاری یکی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد، اما روش‌های تخریبی و اغتشاش، روشی صواب نیست و منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

محمدی، با اشاره به چرایی شکل گیری اغتشاش، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام نهادند و لذا از دیدگاه دشمنان این امر نباید محقق شود. عاملی که جلوی تولید و اشتغال را می‌گیرد، تنش و آشوب است. اگر گوش ما مدیران، شنوایی لازم و نیز ذهن ما قدرت تفکیک و تجزیه و تحلیل اعتراضات حق از ناحق را نداشته باشد، مطمئنا در عملکرد خود دچار مشکل خواهیم شد. اشتغال به سرمایه‌گذاری و سرمایه گذاری به آرامش و همدلی نیاز دارد.

وی بر هماهنگی و همدلی مسئولان تاکید کرد و یادآور شد: امروز برای تحقق فرمایشات رهبری در باب تولید و اشتغال باید با هر شیوه‌ای که می‌توانیم جلوی اختلافات را بگیریم. هر کجا همدلی و انسجام بین مسئولین باشد، نتیجه آن آبادانی است و هر کجا دوگانگی باشد، بی تردید دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، درخصوص به ظرفیت های شهرستان رودسر، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم برای رودسر کار اساسی کنیم، یکی از کارهای مهم اتمام پروژه سد پلرود است.

وی اضافه کرد: مشکل آب رودسر می‌بایست در سال‌های گذشته حل می‌شد. اگر گیلان یک استان کشاورزی است پس به آب نیاز دارد و می‌بایست سدهای پلرود و شفارود به اتمام برسد. این دو سد مشکل آب شرق و غرب گیلان را تا حد زیادی حل می‌کند.

محمدی، با اشاره به ظرفیت بالای تولید ماهی در رودسر، گفت: متاسفانه سرانه تولید ماهی با توجه به دسترسی به دریا مناسب نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌ها در این زمینه، اشتغال ایجاد کرد. امسال با نظر استاندار بودجه‌ای را برای بحث پرورش ماهی در قفس برای شهرستان اختصاص دادیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر به مسئله اشتغال و سرمایه‌گذاری توجه نداشته باشیم، آمار آسیب‌های اجتماعی به مانند رشد سرطان در بدن، روز به روز افزایش خواهد یافت. بنابراین همه باید با ایجاد امنیت و آرامش زمینه را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در خارج از مرزها، خون خود را برای امنیت کشور دادند. بنابراین نباید در داخل کشور به دست خودمان مشکل ایجاد کنیم و امنیت خود را زیر سوال ببریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: با امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد برای پیشرفت رودسر در حد توان کمک می‌کنیم و امیدواریم دست به دست هم امور را پیش ببریم. شما مدیران وجدان بیدار دستگاه‌های اجرایی کشور هستید و باید تلاش کنید تا حداکثر کارایی را داشته باشید.

محمدی یادآور شد: رودسر جزو سه شهر ویژه استان گیلان به لحاظ ورودی مسافران است لذا هر برنامه‌ای را که جهت زیباسازی ورودی استان دارید، ارائه داده و به کار ببندید./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار